2018 – Rok Turystyki Europy w Chinach

2017-04-26

Chińska Akademia Turystyki (CTA) podpisała umowę z Europejską Komisją Turystyki (ETC) dotyczącą  działań promocyjnych roku 2018, ogłaszając go jednocześnie Rokiem Turystyki Europy w Chinach. Ceremonia podpisania odbyła się 27 lutego w Pekinie. W uroczystości wzięli udział prof. Dai Bin, prezes CTA; Eric Philippart, Specjalny Doradca w ramach projektu; Jacopo Sertoliego, CEO WelcomeChinese; Eduardo Santander, dyrektor wykonawczy w ETC i Tom Jenkins, dyrektor wykonawczy w ETOA (Stowarzyszenie Europejskich Touroperatorów).

Turystyka przyjazdowa z Chin jest dla Europy olbrzymią szansą. Tylko w 2016 roku Europę odwiedziło około 11 milionów Chińskich turystów- co stanowi mniej niż 1%  populacji tego kraju. Chińczycy coraz częściej podróżują, wydając rocznie średnio 200 mln dolarów na zamorskie podróże, co plasuje ich na pozycji lidera w kwestii wydatków na wyjazdy zagraniczne. Podpisanie porozumienia ma na celu wzmocnienie pozycji Europy na chińskim rynku turystycznym. Dzięki tej promocji, Europa ma szansę zaprezentowania się jako miejsce najbardziej atrakcyjne turystycznie dla podróżujących z Państwa Środka.

Decydujące dla tego procesu jest dostosowanie europejskich destynacji i obiektów turystycznych do wymagań i oczekiwań chińskiego turysty a także ich odpowiednia promocja. W tym celu Europejska Komisja Turystyki wybrała Select Holding, który pod marką  WelcomeChinese jest wyłącznym partnerem do prowadzenia działań marketingowych i instytucjonalnych.

Niezwykłe zwyczaje i kultura Chińczyków mają ogromy wpływ na podejmowanie przez nich decyzji o zagranicznej podróży. Kwestie najbardziej problematyczne to: bariera językowa, ograniczenia w zakresie płatności elektronicznej, brak poczucia bezpieczeństwa i ogólnie ujmując,  „obce” zwyczaje.

WelcomeChinese przekazuje kluczowe umiejętności przedsiębiorcom, odpowiadając na pytania dotyczące oczekiwań chińskiego turysty. Ponadto promuje europejskie destynacje, obiekty i atrakcje turystyczne poprzez  kierowanie swoich działań do chińskiego turysty planującego swoją podróż. Promocja odbywa się  głównie poprzez marketing bezpośredni a także dostępne i masowo wykorzystywane przez Chińczyków „social media”.

W ramach przygotowania do Roku Chińskiej Turystyki w Unii Europejskiej 2018, rozpoczęto szereg inicjatyw. Jedną z nich są np. kursy edukacyjne. Z myślą o branży hotelarsko-gastronomicznej będą się odbywać spotkania w celu wdrożenia memorandum porozumienia z chińskimi operatorami podczas targów turystycznych ITB w Szanghaju w maju 2017r.

Chińsko-europejski program skupiać się będzie na określonych zapotrzebowaniach i schematach zachowań chińskich podróżujących. Celem tego projektu jest zapewnienie wzrostu przypływu turystów - promując nowe możliwości i miejsca docelowe – z jednoczesną gwarancją, że spełniają one odpowiednie standardy i oczekiwania.

Ceremonia otwarcia Roku Chińskiej Turystyki w Unii Europejskiej 2018 odbędzie się w Wenecji, we Włoszech, w styczniu 2018 r.


Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail