Jubileusz 40-lecia HanseMerkur Reiseversicherung AG

2017-06-07

W tym roku HanseMerkur Reiseversicherung AG świętuje jubileusz 40-lecia. W 2016 firma umocniła swoją mocną pozycję ubezpieczyciela w branży turystycznej i zwiększyła dochody ze składek o 4,7 mln EUR do 186,7 mln EUR.

Historia

W dniu 24 stycznia 1977 roku, ubezpieczyciel HanseMerkur Reiseversicherung AG otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie oferowania ubezpieczenia podróżnego kosztów rezygnacji, bagażu, jak również ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków. Dochód ze składek z ubezpieczenia podróżnego w pierwszym roku uzyskano w wysokości 2,0 mln DM. Dziesięć lat później (1987r.) odnotowano już 400 000 ubezpieczonych pobytów wakacyjnych oraz 100 000 podróży służbowych. A w dwudziestym roku swojej działalności (1997r.), wielkość składek osiągnęła już 38,2 mln DM. Od 1999 roku firma dynamicznie i systematycznie rozwija segment polis turystycznych. Trzecią dekadę charakteryzuje szybki wzrost, od 6,3 do 34,0 procent w poszczególnych latach. W 2007 HanseMerkur zanotował wynik operacyjny w wyskości 95 mln EUR, a rok później (2008r.) kwota składek wynosiła już 100 milionów EUR.

Firma HanseMerkur Reiseversicherung AG przez kolejne lata kontynuowała kurs wzrostu, a w roku obrotowym 2016 dodatkowo wzmocniła swoją pozycję wicelidera na rynku niemieckim w sektorze ubezpieczeń podróżnych. Przychody ze składek wzrosły o 2,5 procent, czyli o 4,7 mln EUR do 186,7 mln EUR (w 2015r. było 182,0 mln EUR).

HanseMerkur w Polsce

Od kilku lat firma z sukcesem realizuje projekt w ramach swojej międzynarodowej działalności. Przykładem jest prowadzone od pięciu lat biuro w Wiedniu. Zaś w sierpniu 2015r. HanseMerkur poszerzyło swoją działalności o warszawską lokalizację. Tutaj do współpracy udało pozyskać się największe sieci biur podroży w Polsce. Ochroną ubezpieczeniową są także objęci polscy pasażerowie wybranych linii lotniczych. Oferta ubezpieczeń HanseMerkur skierowana jest również do organizatorów, zarówno w zakresie gwarancji jak i produktów ubezpieczeniowych do pakietów turystycznych.

 

 

 

 


Komunikaty Branżowe

Polecamy także:

Cushman & Wakefield patronem merytorycznym konferencji Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018
Cushman & Wakefield, wiodącą na świecie firma świadcząca usługi na rynku nieruchomości komercyjnych, została patronem merytorycznym organizowanej przez...

Rekordowy rok kopalni w Wieliczce
Kopalnia Soli „Wieliczka”  zamknęła rok 2017 historycznie rekordową liczbą 1 708 131 turystów z ponad 200 krajów, zorganizowała ponad 350 imprez i...

Chatbot BlueBot pomoże przy pakowaniu
Kolejna technologiczna nowość od KLM - sterowany głosem asystent Google Home wraz chatbotem BlueBot przygotują pasażera do podróży. Linie KLM wprowadziły na...

Rekordowy rok wrocławskiego lotniska – blisko 2,9 mln pasażerów
W ciągu ostatnich 12 miesięcy z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 2 mln 855 tys. pasażerów - o 18% więcej niż w całym 2016 roku. To kolejny historyczny...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne