Rainbow najskuteczniejszy na youtubie

2017-08-02

Spośród blisko 55 mln emisji reklam wideo online firm z branży turystycznej jedna trzecia odbywała się za pośrednictwem Youtube.com. Nadawcą spotów o największym dotarciu do odbiorców było biuro podróży Rainbow. 

pexels photo 297755

Reklamy wideo online firm z branży turystycznej dotarły w czerwcu do 9,8 mln polskich internautów, co stanowi ponad jedną trzecią wszystkich użytkowników sieci korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. W tym czasie w sieci zostało wyemitowanych blisko 55 mln spotów promujących szeroko rozumiane usługi turystyczne, w tym przewoźników, linie lotnicze, biura podróży, hotele czy atrakcyjne podróżniczo regiony (źródło: gemiusAdReal).

Tuż przed wakacjami najaktywniej w swojej branży reklamowały się biuro podróży Rainbow, porównywarka cen hotelowych Trivago oraz portal turystyczny Wakacje.pl. Na spoty promujące „tęczowe” wycieczki natrafiło ponad 15 proc. polskich internautów, a kreacje wideo tej marki wyświetliły się użytkownikom sieci 12,8 mln razy. Reklamy Trivago oglądało 14 proc. surfujących po sieci, a spoty tej marki miały w analizowanym miesiącu 10,1 mln emisji. Wakacje.pl z dotarciem do 10,5 proc. internautów uplasowały się na trzecim miejscu rankingu. Kampanie wideo online promujące ofertę tego serwisu odnotowały 16,7 mln emisji.

Najwięcej internautów miało do czynienia z reklamami branży turystycznej podczas korzystania z Youtube.com. W serwisie tym wygenerowano blisko 18,3 mln emisji spotów, które oglądała jedna piąta użytkowników sieci. W serwisach należących do Grupy Wirtualnej Polski reklamy wideo podmiotów turystycznych odtwarzano 16,9 mln razy, a dotarły one do co dziesiątego internauty. Trójkę największych wydawców tej branży zamyka Grupa Interia.pl z dotarciem do 6 proc. użytkowników i 5,4 mln odtworzeń.

Youtube.com jest także liderem w zestawieniu najpopularniejszych wydawców dla niemieckiego rynku reklamy wideo online branży turystycznej. W serwisie należącym do Google’a kreacje analizowanej branży dotarły do 11 proc. użytkowników sieci, przy liczbie 17,7 mln emisji. Ogółem branża turystyczna w Niemczech wyemitowała 71,2 mln spotów, które dotarły do 29 proc. internautów. Top3 marki z branży turystycznej, które najmocniej reklamowały się w wideo online u naszych zachodnich sąsiadów to Booking.com, Trivago i Lufthansa.

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

 


Aktualności

Polecamy także:

Do Kataru bez wiz
Katar zniósł obowiązek wizowy dla Polaków.   Decyzja została ogłoszona 8 sierpnia ze skutkiem natychmiastowym. Katar zniósł wizy dla obywateli 80 państw. Poza...

Lato 2018 z Neckermann Podróże już w sprzedaży
Neckermann Podróże jako pierwszy touroperator w Polsce startuje ze sprzedażą oferty Lato 2018. To odpowiedź na aktualne trendy. Polacy coraz wcześniej planują...

Rząd przyjął projekt ustawy o usługach turystycznych
W poniedziałek 31 lipca rząd przyjął projekt „ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych”. Projekt ten związany jest z...

82 lata temu rozpoczęto budowę kolei linowej na Kasprowy Wierch
Dokładnie 82 lata temu, 1 sierpnia 1935 r. rozpoczęto budowę pierwszej w Polsce kolei linowej na Kasprowy Wierch. Inwestycję, zrealizowaną w rekordowo szybkim...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne