Jak sprzedawać wycieczki generacjom Y i Z

Większość przedstawicieli generacji Y i Z nigdy nie była fizycznie u agenta czy w biurze podróży. Z ich punktu widzenia to zupełnie niepotrzebne. Co mają zrobić tradycyjni agenci, by ściągnąć ich do siebie? Zastanawiają się nad tym eksperci firmy Amadeus oraz Sustainable Design School.

rt 2017 10az 33

  Firma opracowała dokument „The Travel Retailer of the Future”, mający pokazać detalicznym sprzedawcom, jak dotrzeć do nowej generacji konsumentów. Ludzie poniżej 30. roku życia są tzw. cyfrowymi tubylcami. Oczekują, że ich inspiracją do podróży będą realne doświadczenia. Chcą być jak najlepiej poinformowani, jednak nawet najlepsze katalogi i broszury nie są dla nich właściwym źródłem tych informacji. Ta chęć bycia dobrze poinformowanym wynika z faktu, że chcą oni samodzielnie i racjonalnie podejmować decyzje dotyczące podróży. Podmioty prowadzące sprzedaż detaliczną stają się coraz bardziej „zhumanizowane”. Ich działanie nie kończy się wraz z dostarczeniem towaru czy usługi. Zdaniem autorów raportu nadszedł czas na przemyślenie i zmianę kształtu sklepów detalicznych w sposób bezprecedensowy – pasujący do aspiracji, pragnień i życia nowych pokoleń. 

Wciąż można sprzedawać w salonie

Okazuje się, że sprzedaż w tradycyjnych punktach nie musi zniknąć wraz z rozwojem sprzedaży online. Jako przykład podano salony sprzedające iPhone. Są one bardzo chętnie odwiedzane przez nabywców tych telefonów, którzy choć mogą nabyć je w sieci, często decydują się na wizytę w takim salonie. Jest on jednak dostosowany do oczekiwań miłośników nowoczesnych technologii. Podmioty zajmujące się handlem detalicznym muszą teraz przemyśleć swoją przyszłość, aby dostosować się do nowych realiów i nowych pokoleń...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 10/2017, e-TURYSTYKA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne