Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

E-TURYSTYKA | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » DZIAŁY » e-TURYSTYKA

Zachowania klientów, nie tylko hoteli

Sabre Corporation przy współpracy z platformą przygotował raport opisujący typy gości hotelowych. Jednak przedstawione w nim rodzaje zachowań klientów dotyczą również stosunku do innych usług turystycznych. Sabre Corporation dostarcza najnowsze technologie dla ponad 32 000 hoteli na całym świecie, co daje dobrą próbkę do wyciągania ogólnych wniosków na temat zachowań…

02/2017, ARTYKUŁ GŁÓWNY, e-TURYSTYKA

Czy można latać punktualnie?

Opóźnienie samolotu to dla linii lotniczej nie tylko problem wizerunkowy. To wymierna strata finansowa. Im mniej opóźnień, tym mniejsze straty. Jak je zmniejszyć, zastanawiali się eksperci firmy T2RL na zlecenie firmy Amadeus. Według najnowszego raportu dotyczącego z a k ł ó c e ń w rozkładzie lotów, złe warunki pogodowe,…

12/2016, e-TURYSTYKA, W NUMERZE

Cyfryzacja w turystyce jest koniecznością

Rewolucja informatyczna nie ominęła branży turystycznej. Już prawie połowa z nas rezerwuje wakacje online, a prawie 60 proc. porównuje ceny w internecie przed dokonaniem decyzji o ich zakupie. To media społecznościowe stały się – obok rodziny i przyjaciół – głównym doradcą osób poszukujących najlepszej lokalizacji na wypoczynek. Tylko te firmy…

12/2016, e-TURYSTYKA

Koniec rynku jaki znamy?

Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i zastosowania technologii mobilnych mogą zmienić kształt rynku dystrybucji usług turystycznych w ciągu najbliższych 10 lat — takie są wyniki nowego, niezależnego raportu London School of Economics (LSE) przygotowanego na zlecenie Amadeusa. Wnioski zawarte w raporcie pt. „Travel distribution: the end of the world as we…

10/2016, e-TURYSTYKA

Podróże nowej generacji

Nowa generacja podróżnych radykalnie różni się od swoich poprzedników. Ma zupełnie inne oczekiwania i przyzwyczajenia. I do tych nowych zachowań będzie się musiała dostosować branża turystyczna. O tym, czego oczekują nowi podróżni, piszą specjaliści z Sabre. Podróż dla millenialsów trwa nieustająco, czy raczej nieustająco widzą rozmaite powody, by ją rozpocząć.…

10/2016, e-TURYSTYKA

(Nie)dostępne wakacje

Wakacje to czas urlopów i podróży. Nie dziwi więc fakt, iż każdy kto tylko może, chce zwiedzać świat. Zaczyna się zazwyczaj od wyboru miejsca i rezerwacji noclegów w sieci. Problem w tym, że większość serwisów rezerwacyjnych jest niedostępna dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Osoba z niepełnosprawnością to nie tylko…

08/2016, e-TURYSTYKA

Najpopularniejsi wśród mobilnych

O tym, że klienci coraz chętniej korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych nie trzeba nikogo przekonywać. Czyja mobilna witryna jest więc najpopularniejsza? Zespół Spicy Mobile przeprowadził badanie Mobience, w którym poddano analizie ruch na serwisach turystycznych w 2015 i 2016 roku. W czerwcu 2016 roku zasięg tych stron internetowych wynosił…

08/2016, e-TURYSTYKA

Jak turyści szukają apartamentów

Jedni chcą z dziećmi, inni ze zwierzakiem. Co jest ważne przy wyborze apartamentów wakacyjnych, sprawdziła metawyszukiwarka HomeToGo. Z najnowszego raportu przygotowanego przez HomeToGo. pl wynika, że turyści z Polski i zagranicy mają odmienne preferencje. Podczas planowania wakacji i związanego z tym wyboru zakwaterowania dla wielu osób ważna jest nie tylko…

08/2016, e-TURYSTYKA

Narzędzia do analizy danych – przyszłość branży turystycznej

O znaczeniu analizy danych w turystyce nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie w czasach, gdy ilość danych w sieci rośnie lawinowo. Trzeba jednak wiedzieć, które z nich są naprawdę ważne. Nad znaczeniem sprawnego korzystania z big data pochylili się specjaliści z firmy Amadeus. Jak zauważają w swoim opracowaniu, big data i…

07/2016, e-TURYSTYKA

Nowe narzędzie dla linii lotniczych

Jak analizować rosnącą lawinowo masę danych? Jak wyłowić z nich kluczowe informacje? Za pomocą odpowiednich narzędzi. Bez wątpienia linie lotnicze każdego dnia generują ogromne ilości nowych danych. To z kolei powoduje swoistą „gorączkę informacyjną”, ponieważ przewoźnicy chcą pozyskiwać, przechowywać i analizować te dane, żeby uzyskać przewagę nad konkurencją. Taką możliwość…

05/2016, e-TURYSTYKA

Obsługa turystów przyszłości?

Obecnie technologia ma wpływ na każdy aspekt ludzkiego życia. Turystyka nie jest tu wyjątkiem. Jednak nie chodzi tu tylko wykorzystywanie zaawansowanych aplikacji czy obliczeń w wirtualnej chmurze, ale o pracę z turystami. Przykładem nowych trendów i zastosowań najnowszych technologii jest wykorzystanie robotów humanoidalnych do obsługi turystów. Oczywiście tego typu maszyny…

04/2016, e-TURYSTYKA

Polski turysta w internecie

Podróż trzeba zaplanować. A dziś zwykle takie plany przygotowuje się za pomocą wyszukiwarki Google. O co więc pytali Polacy zainteresowani turystyką i jak korzystają z internetu w podróży? Podróżny = mobilnyczy nie, wyszukiwarka Google jest najczęściej używanym narzędziem do pozyskiwania informacji. Dzięki temu może odpowiedzieć nie tylko samym internautom na…

03/2016, e-TURYSTYKA