Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

MARKETING | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » DZIAŁY » MARKETING

Meandry marketingu – mało pieniędzy i efektów

O ponad 30 proc. spadły wydatki na promocję 15 miast, które wzięliśmy pod uwagę w analizie. Niektóre zmniejszyły swoje budżety nawet o 75 proc. Tylko nieliczne wydadzą na promocję więcej niż w 2010 roku. Od kilku lat skrupulatnie staram się analizować wydatki samorządów na działania promocyjne. Choć wiele osób uważa,…

11/2013, MARKETING

Zarabiać na marce

Po co tak naprawdę budujemy markę miejsca? Aby mieć więcej turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, a obecnym, aby żyło się lepiej. Tyle teorii. A jak jest w praktyce? Ostatnich kilka lat w Polsce to intensywny rozwój branży marketingu terytorialnego. Wraz z pieniędzmi z Unii Europejskiej wzrastały budżety na promocję w urzędach…

08/2013, MARKETING

Marka lokalna

We Wrocławiu 15 maja odbyła się konferencja Marketing Miejsc Trendy 2013, której jednym z patronów był Rynek Turystyczny. W jej trakcie blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu. Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych…

06/2013, MARKETING

Łódzkie stawia na region

Województwo łódzkie ma już strategię marketingową. Jego władze nie chcą jednak narzucać znajdującym się na jego terenie samorządom swojej koncepcji marketingowej, a jedynie wydobywać i pokazywać wszystko to, co w regionie najlepsze i wyróżniające go. Program kreacji i promocji marki stanowi element planowania marketingowego” został stworzony do celów budowania marki…

06/2013, MARKETING

Za pół ceny – od morza po Śląsk

Miasta i regiony walczą o turystów, także cenami. Obniżanie na kilka dni cen w hotelach i restauracjach nawet o 50 proc. zyskuje naśladowców. W kwietniu tego typu akcje promocyjne przeprowadzi Poznań i Kołobrzeg. Na Zachodzie Europy, ale przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, wszelkiego typu wyprzedaże, promocje, czy nawet kupony rabatowe…

03/2013, MARKETING

TOFT – ratujmy indyjskie tygrysy

Indie mogą poszczycić się niezwykłą różnorodnością dzikiej fauny i flory. Będąc domem dla wielu ginących gatunków, półwysep indyjski porównać można do rajskiego ogrodu, biblijnego Edenu: niebotyczne szczyty Himalajów, tropiki Ghatów Zachodnich, pustynia Thar, lasy tekowe stanu Madhya Pradesh, czy rozlewiska Kerali są niejednokrotnie ostatnim przyczółkiem dla przedstawicieli rzadkich roślin i…

03/2013, MARKETING

Jeszcze nie zabytek…

Czy kiedyś wnuki będą nas pytać: a co to jest PTTK, gdy przypadkiem natkną się na ten zupełnie im nieznany skrót. Przenośny Tłumacz Turystyki Komputerowej? A my sami, czy będziemy zachodzić w głowę o co chodziło z Polskim Towarzystwem Turystyczno- Krajoznawczym? Po co powstało i dlaczego już nie istnieje? Lata…

03/2013, MARKETING

Dobry PR

PR ma w Polsce zły PR. Nie oznacza to jednak, że gminy, miasta, regiony, a także znajdujące się na ich terenie atrakcje turystyczne o dobre relacje z mediami i wizerunek swoich marek nie mogą zadbać same. To możliwe, choć wymaga wielu zmian, zwłaszcza mentalnych.   W poprzednim numerze „RT” pisałem…

12/2012, MARKETING

Zdobądź klienta angażującą treścią

Czas na własne media i własną narrację, która jest skutecznym i angażującym narzędziem, choć wymaga więcej pracy i kreatywności niż tradycyjna reklama. W gąszczu narzędzi, ułatwiających dotarcie do klienta, nie zapomnijmy, że w content marketingu to treść jest najważniejsza!     Ile znasz osób, które przed wyjazdem na wakacje udają…

11/2012, MARKETING

Mazurskie pakiety

Mazury – to obszar o potencjale rozwoju turystyki trudnym do przecenienia. Walory krajobrazowe, przyrodnicze i historyczne są atutem napędzającym rozwój regionu, trzeba jednak pamiętać, że cała Polska ma wiele jeszcze nieodkrytych dla tej gałęzi gospodarki zakątków.     Należy zatem dbać o to, by przyjeżdżający do nas turyści postrzegali Mazury…

11/2012, MARKETING

Marka regionu. To możliwe?

Wzorem miast i gmin, także województwa starają się zbudować swoje regionalne marki. Tylko, czy istnieje realna szansa, aby zbudować spójną i wiarygodną markę dla tak niespójnego geograficznie i historycznie regionu jakim jest województwo w świetle aktualnie obowiązującego podziału administracyjnego?     Choć do grona województw posiadających już swoją strategię marki,…

10/2012, MARKETING

Organizator turystyki a ekologiczny event

Organizatorzy turystyki stają często przed niełatwym wyzwaniem stworzenia od A do Z ciekawego wydarzenia dla firmy/instytucji/organizacji. I jak to w życiu, jedne wychodzą lepiej, drugie gorzej. Jedne okazują się sukcesem, a inne totalną porażką.   Dziś wszystkim, którzy mają cokolwiek wspólnego z organizacją eventów chciałbym przedstawić człowieka, który na imię…

10/2012, MARKETING
Strona 1 z 512345