Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

MARKETING | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » DZIAŁY » MARKETING

Meandry marketingu – mało pieniędzy i efektów

O ponad 30 proc. spadły wydatki na promocję 15 miast, które wzięliśmy pod uwagę w analizie. Niektóre zmniejszyły swoje budżety nawet o 75 proc. Tylko nieliczne wydadzą na promocję więcej niż w 2010 roku. Od kilku lat skrupulatnie staram się analizować wydatki samorządów na działania promocyjne. Choć wiele osób uważa,…

11/2013, MARKETING

Zarabiać na marce

Po co tak naprawdę budujemy markę miejsca? Aby mieć więcej turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, a obecnym, aby żyło się lepiej. Tyle teorii. A jak jest w praktyce? Ostatnich kilka lat w Polsce to intensywny rozwój branży marketingu terytorialnego. Wraz z pieniędzmi z Unii Europejskiej wzrastały budżety na promocję w urzędach…

08/2013, MARKETING

Marka lokalna

We Wrocławiu 15 maja odbyła się konferencja Marketing Miejsc Trendy 2013, której jednym z patronów był Rynek Turystyczny. W jej trakcie blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu. Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych…

06/2013, MARKETING

Łódzkie stawia na region

Województwo łódzkie ma już strategię marketingową. Jego władze nie chcą jednak narzucać znajdującym się na jego terenie samorządom swojej koncepcji marketingowej, a jedynie wydobywać i pokazywać wszystko to, co w regionie najlepsze i wyróżniające go. Program kreacji i promocji marki stanowi element planowania marketingowego” został stworzony do celów budowania marki…

06/2013, MARKETING

Za pół ceny – od morza po Śląsk

Miasta i regiony walczą o turystów, także cenami. Obniżanie na kilka dni cen w hotelach i restauracjach nawet o 50 proc. zyskuje naśladowców. W kwietniu tego typu akcje promocyjne przeprowadzi Poznań i Kołobrzeg. Na Zachodzie Europy, ale przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, wszelkiego typu wyprzedaże, promocje, czy nawet kupony rabatowe…

03/2013, MARKETING

TOFT – ratujmy indyjskie tygrysy

Indie mogą poszczycić się niezwykłą różnorodnością dzikiej fauny i flory. Będąc domem dla wielu ginących gatunków, półwysep indyjski porównać można do rajskiego ogrodu, biblijnego Edenu: niebotyczne szczyty Himalajów, tropiki Ghatów Zachodnich, pustynia Thar, lasy tekowe stanu Madhya Pradesh, czy rozlewiska Kerali są niejednokrotnie ostatnim przyczółkiem dla przedstawicieli rzadkich roślin i…

03/2013, MARKETING

Jeszcze nie zabytek…

Czy kiedyś wnuki będą nas pytać: a co to jest PTTK, gdy przypadkiem natkną się na ten zupełnie im nieznany skrót. Przenośny Tłumacz Turystyki Komputerowej? A my sami, czy będziemy zachodzić w głowę o co chodziło z Polskim Towarzystwem Turystyczno- Krajoznawczym? Po co powstało i dlaczego już nie istnieje? Lata…

03/2013, MARKETING

Dobry PR

PR ma w Polsce zły PR. Nie oznacza to jednak, że gminy, miasta, regiony, a także znajdujące się na ich terenie atrakcje turystyczne o dobre relacje z mediami i wizerunek swoich marek nie mogą zadbać same. To możliwe, choć wymaga wielu zmian, zwłaszcza mentalnych.   W poprzednim numerze „RT” pisałem…

12/2012, MARKETING

Zdobądź klienta angażującą treścią

Czas na własne media i własną narrację, która jest skutecznym i angażującym narzędziem, choć wymaga więcej pracy i kreatywności niż tradycyjna reklama. W gąszczu narzędzi, ułatwiających dotarcie do klienta, nie zapomnijmy, że w content marketingu to treść jest najważniejsza!     Ile znasz osób, które przed wyjazdem na wakacje udają…

11/2012, MARKETING

Mazurskie pakiety

Mazury – to obszar o potencjale rozwoju turystyki trudnym do przecenienia. Walory krajobrazowe, przyrodnicze i historyczne są atutem napędzającym rozwój regionu, trzeba jednak pamiętać, że cała Polska ma wiele jeszcze nieodkrytych dla tej gałęzi gospodarki zakątków.     Należy zatem dbać o to, by przyjeżdżający do nas turyści postrzegali Mazury…

11/2012, MARKETING

Rycerski biznes

Dość długo imprezy rekonstrukcyjne bez względu na epokę uchodziły w oczach wielu ludzi za ekstrawagancką zabawę grupki zapaleńców. Stopniowo okazało się, że takie działania potrafią przyciągać tłumy. Jednak od efektownej imprezy do biznesu było jeszcze daleko.     Od dawna grupy rekonstrukcyjne różnych epok stały się pożądanymi gośćmi na rozmaitych…

10/2012, MARKETING

Marka regionu. To możliwe?

Wzorem miast i gmin, także województwa starają się zbudować swoje regionalne marki. Tylko, czy istnieje realna szansa, aby zbudować spójną i wiarygodną markę dla tak niespójnego geograficznie i historycznie regionu jakim jest województwo w świetle aktualnie obowiązującego podziału administracyjnego?     Choć do grona województw posiadających już swoją strategię marki,…

10/2012, MARKETING
Strona 1 z 512345