Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

PRODUKT TURYSTYCZNY | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » DZIAŁY » PRODUKT TURYSTYCZNY

Jakie będą główne działania i najważniejsze wydarzenia czy motywy turystyczne w poszczególnych krajach w 2013 roku?

W roku 2013 najważniejszym wydarzeniem kulturalno- turystycznym na Słowacji będzie projekt Koszyce – Europejska Stolica Kultury 2013. Ceremoniał otwarcia odbędzie się w weekend 19-20 stycznia 2013. Miasto Koszyce, władze Słowacji oraz nasza organizacja SACR będzie mocno promować to wydarzenie i imprezy (ponad 400) z tym związane. Naszym głównym celem jest…

01/2013, PRODUKT TURYSTYCZNY

Industrialne Mazowsze – nowy produkt turystyczny

Turystyka poprzemysłowa jest odpowiedzią na aktualne wymagania rynku turystycznego od strony popytu. Wpływ na ów rodzaj turystyki ma również panująca moda, która silnie oddziaływuje na powstające produkty turystyczne w postaci szlaków turystycznych czy imprez kulturalnych.     Najlepsze doświadczenia związane z kreowaniem produktów turystycznych w obiektach poprzemysłowych posiadają województwa: śląskie,…

12/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Lato w Kołobrzegu

Letnie nadbałtyckie kurorty podsumowują kończący się sezon. Czy w tym roku pogoda dopisała? Czy Polacy chętnie podróżowali nad polskie morze? W Kołobrzegu najwięcej turystów wypoczywało w okresie między 15 lipca a 15 sierpnia.   W tym sezonie największym powodzeniem cieszyły się ośrodki i hotele oferujące pełny zakres usług, mniejszym zaś…

10/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Narty u sąsiadów

Czeskie góry, pomimo, że nie należą do najwyższych w Europie, oferują zimą mnóstwo atrakcji. Znajdziemy tu idealne miejsca na relaks rodzinny. Ośrodki narciarskie proponują różne rodzaje aktywnego wypoczynku, zarówno narciarstwo, jak i jazdę na sankach lub łyżwach. Na amatorów sportów ekstremalnych czekają snowparki i snowtubing.   Republika Czeska, otoczona pasmami…

10/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Nowości na stokach u bliższych i dalszych sąsiadów

Oferta narciarska w całej Europie jest coraz bogatsza. Rozbudowywane są nie tylko już istniejące ośrodki, ale również powstają całkiem nowe. Paradoksalnie „ciężkie czasy” wymagają jeszcze lepszej oferty, by na tym trudnym rynku zyskać uznanie narciarzy.     Polscy turyści od dawna przestali być ciekawostką w ośrodkach narciarskich. Obecnie w wielu…

09/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Turysta w ruchu

Turystyka aktywna, staje się coraz bardziej popularna. Choć przeciętny Kowalski raczej nie oczekuje ekstremalnych wrażeń i wyzwań, to jednak moda na „ruszanie się” spowodowała powstanie coraz bardziej rozbudowanej ofert dla tego typu wypoczynku.   Rozwój takich usług widać dobrze u naszych najbliższych sąsiadów. Często ich oferta skierowana jest w dużej…

08/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Turystyczny przemysł wydobywczy…

Kopalnie dla wielu osób kojarzą się tylko z przemysłem i uciążliwościami. Tymczasem okazuje się, że mogą być atrakcją turystyczną. I to zarówno te, które od dawna są nieczynne jak i te, które wciąż prowadzą wydobycie.       Najprawdopodobniej zdecydowana większość Polaków zapytana o kopalnie wskazałaby na Śląsk, jako region…

08/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Turystyka z poszukiwaniem skarbów w tle. Questing i geocaching.

Turystyka powinna dostarczać emocji. A cóż tak ich nie rozbudza jak poszukiwanie skarbów? Pamiętacie Indiana Jones’a? Każdy z nas lubi chyba oglądać tego typu filmy przygodowe. A gdyby tak samemu wziąć udział w podobnej ekspedycji? Ja się piszę! Tym bardziej, że znam dwie formy, które mi to choć trochę umożliwiają.…

07/2012, PRODUKT TURYSTYCZNY

Wesele na ciepło i zimno

Na egzotycznej wyspie czy w zabytkowym zamku? Pomysłów na przyjęcie ślubne jest wiele. Nie każde musi koniczne odbywać się w restauracyjnej sali bankietowej, a jeśli, to niech i ona nie będzie banalna i zlokalizowana tuż za rogiem. Wszystko zależy oczywiście od zasobności portfela, ale jak wiadomo, wielu z nas działa…

12/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY

Turystyka weekendowa

Jest nieco niedocenianą formą turystyki, choć w niektórych miejscowościach stanowi jeden z ważniejszych segmentów branży turystycznej. Goście weekendowi są szczególnie cenni poza sezonem. Turystyka weekendowa, czy raczej krótkookresowa, ponieważ nie zawsze krótki pobyt pokrywa się dokładnie z tradycyjnym weekendem, jest jedną z dynamiczniej rozwijających się gałęzi turystyki. Jest to szczególnie…

11/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY

Mazowieccy samorządowcy i branża o turystyce

5-6 listopada 2009 r. odbył się III Wojewódzki Sejmik Turystyczny połączony z Międzynarodową Konferencją “Chopin i jego Mazowsze w dwusetną rocznicę urodzin”. Spotkanie zorganizowane zostało przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. Sejmik odbył się w Europejskim Centrum Promocji Kultury Regionalnej i Narodowej “Matecznik Mazowsze” – siedzibie Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i…

11/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY

Opolskie – kultura i przyroda

Województwo opolskie, będąc znacznie mniejsze od swoich sąsiadów – województw śląskiego i dolnośląskiego, ma znacznie mniejsze możliwości promowania swoich walorów turystycznych. Pomimo to widać powstawanie produktów turystycznych, które mogą z czasem znacznie ożywić ruch turystyczny w tym regionie. Wprawdzie na terenie województwa nie ma szczególnie spektakularnych obiektów czy to kulturowych…

10/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY