Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2008 | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » NUMERY » 2008 » 03/2008

Infrastruktura hotelowa w Trójmieście

Baza noclegowa wystarczająca? Dane i fakty Turystyka w Trójmieście, podobnie jak w innych nadmorskich regionach, charakteryzuje się sezonowością. Najwięcej turystów odwiedza Trójmiasto latem, jednak jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, obserwowana jest tendencja zwiększającej się liczby przyjazdów także poza sezonem.Przynajmniej na jedną noc zostało w Gdańsku milion polskich turystów oraz…

03/2008, HOTELARSTWO

Po targach INTOUREX i Keep FIT w Sosnowcu

100 wystawców, 5 tysięcy widzów, liczne oferty biur podróży, ośrodków wczasowych i wypoczynkowych, prezentacje salonów fitness, siłowni, salonów masażu – to bilans pierwszej edycji trwających od 14 do 16 lutego w Centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu Międzynarodowych Targów Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku INTOUREX oraz Targów Fitness, Zdrowie i Uroda…

03/2008, WYDARZENIA

Koleją z Polski do Niemiec

Jak wygląda sieć połączeń kolejowych między Polską a Niemcami? Wprawdzie PKP Intercity otrzymało od miesięcznika ekonomicznego “Polish Market” tytuł Perły Polskiej Gospodarki 2007, po latach likwidowania nieopłacalnych połączeń na zapomniane trasy wracają pociągi i szynobusy spółki PKP Przewozy Regionalne, a mimo to polska kolej pozostaje daleko w tyle w porównaniu…

03/2008, TRANSPORT

Rodzime prawo a rynek turystyczny

Ustawa o usługach turystycznych z 1997 roku Paragrafy w ustawie o turystyce Turystyka w Polsce rozwija się coraz prężniej. Zwłaszcza dzięki dotacjom unijnym, o które przed 2004 rokiem byłoby trudno. Według szacunków w latach 2007-2013 polskie firmy będą mogły bezpośrednio pozyskać nawet 9 mld euro z unijnych funduszy na realizację…

03/2008, TEMAT MIESIĄCA

Międzynarodowi przewoźnicy autokarowi

Autokarowe platformy sprzedażowe oferujące bilety na trasach międzynarodowych Według danych Ministerstwa Transportu z 2007 roku, w Polsce zarejestrowanych jest 2 572 przedsiębiorstw świadczących usługi w międzynarodowych przewozach autokarowych osób. W porównaniu z rokiem 2004 liczba tych przedsiębiorstw wzrosła o 112 procent. Rosnąca liczba międzynarodowych przewoźników autokarowych nie oznacza, że rynek…

03/2008, TRANSPORT

Stawiamy na długoterminową współpracę turystyczną między Polską a Niemcami

Z Michaelem H. Gerdtsem, ambasadorem Niemiec w Polsce, o atrakcyjności Niemiec, tamtejszym rynku usług turystycznych, jak również współpracy między Polską a Niemcami na polu usług turystycznych, rozmawia Krzysztof Lisowski Michael H. Gerdts (59) jest ambasadorem Republiki Federalnej Niemiec w Polsce od sierpnia 2007 roku. Ukończył studia na wydziale nauk ekonomicznych…

03/2008, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO

Wykształcenie wyższe konieczne?

Autorem artykułu jest Jerzy Soliński Koordynator projektów współpracy z zagranicą Zespołu Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego w Warszawie, w którym kształcone są kadry m.in. w specjalizacji: technik obsługi ruchu turystycznego oraz technik hotelarstwa. Kształcenie kadr dla turystyki już na poziomie ponadgimnazjalnym Każda firma, również ta z branży turystycznej, to…

03/2008, EDUKACJA I KARIERA

Znane w Niemczech, nieznane w Polsce perły turystyczne

Niemcy uznawane są przez coraz liczniejsze rzesze turystów za raj podróżniczy. W Polsce jeszcze zupełnie niedoceniony, przez mieszkańców Europy Zachodniej i świata tłumnie odwiedzany. O atrakcjach turystycznych Niemiec można by napisać kilkadziesiąt książek i stworzyć setki albumów. My, być może subiektywnie, przedstawiamy kilka niesamowitych miejsc, które w Niemczech biją rekordy…

03/2008, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE

Czy PR może zdziałać cuda?

Różne oblicza kampanii public relations polskich miast Podstawą sukcesu miast – co w znaczeniu turystycznym oznacza zwiększenie liczby przyjazdów – jest ich promocja. Odpowiednio przeprowadzona kampania promocyjna miasta jest decydująca również przy generowaniu zysków. Kampania PR może bez wątpienia pomóc w promocji. Czy jednak działa cuda? Kraków: “Znudziły Ci się…

03/2008, MARKETING I PROMOCJA

Nie tylko prezentacja produktów turystycznych Relacja z targów ITB Berlin 2008

180 tysięcy gości obejrzało ekspozycje 12 tysięcy wystawców ze 186 krajów oraz wzięło udział w imprezach towarzyszących podczas tegorocznych targów ITB Berlin, które odbywały się w stolicy Niemiec od 5 do 9 marca. Jak dumnie podkreślają organizatorzy, liczby te mówią same za siebie i stawiają berlińskie targi na pozycji jednej…

03/2008, WYDARZENIA

Potęga turystyki za zachodnią granicą

Niemiecki rynek turystyczny – charakterystyka i trendy Aktywność turystyczna naszych zachodnich sąsiadów jest nie tylko pochodną ich bardzo wysokiej stopy życiowej, ale także ilości czasu wolnego. Podróżowanie jest w Niemczech głęboko zakorzenioną tradycją wynikającą z od lat istniejących wzorców kulturowych, nakazujących traktowanie podróży jako naturalnej formy czynnego wypoczynku. Pod względem…

03/2008, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE

Warto przeczytać

“Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym” Anna Tokarz, Wydawnictwo Difin, 2008, 136 stron Opracowanie jest próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym,…

03/2008, DO POCZYTANIA
Strona 1 z 212