Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2011 | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » NUMERY » 2011 » 03/2011

Marketing sensoryczny w działalności biur podróży

prof. nadzw. dr hab. Arnold PabianWydział ZarządzaniaPolitechnika Częstochowska Biura podróży w znikomym stopniu wykorzystują w swojej działalności marketingowej i procesach sprzedaży jeden z najważniejszych swoich atutów: tworzenie pomostu między klientem a światem, wyrażone w ofercie podróży zagranicznych. Świat ten pełen jest obrazów, dźwięków, zapachów, smaków oraz innych bodźców sensorycznych, które…

03/2011, MARKETING

8560 Airbusów dla Azji i Pacyfiku

Jak prognozuje firma Airbus, linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku w ciągu następnych 20 lat zamówią około 8560 nowych samolotów. Zamówienie to warte będzie w sumie 1,2 biliona USD i będzie stanowić 33 proc. przewidywanych dostaw nowych samolotów na całym świecie w ciągu najbliższych 20 lat. Według analityków Airbus…

03/2011, AKTUALNOŚCI

Grecja znowu modna

Marek Czech,ekspert ekonomiczny Po kilkunastu trudnych i smutnych miesiącach do Greków znów los się uśmiechnął. Europejscy turyści, zniesmaczeni kreatywną księgowością rządów w Atenach, które zmusiły Unię do kredytowania tego pogrążonego w kryzysie kraju, musieli się w końcu przeprosić z Helladą. Tabele hotelowych rezerwacji na Krecie, Rodos czy Santorini zaczęły gwałtownie…

03/2011, MODA NA...

Z czym do klienta?

Rozpoczynamy nowy cykl. Poprosiliśmy naszych znajomych i przyjaciół o ocenę biur podróży, z których usług korzystają. Co miesiąc nasi przedstawiciele incognito będą odwiedzać różne – małe i duże – firmy turystyczne, a wyniki ich ocen będziemy zamieszczać na łamach Rynku Turystycznego. Będą to oczywiście subiektywne oceny osób niezwiązanych zawodowo z…

03/2011, Z CZYM DO KLIENTA

Animator to pijarowiec

Jakub B. BączekAutor jest szkoleniowcem i animatorem czasu wolnego Animacja czasu wolnego a budowanie marki hotelu i biura podróży Praca animatora kojarzy się przede wszystkim z dobrą zabawą, organizowaniem czasu wolnego dla turystów, z tańcami dla dzieci czy sportami na plaży. Myśląc „animacja”, mamy przed oczami opalonych, młodych ludzi, którzy…

03/2011, MARKETING

Gdzie i skąd najchętniej lataliśmy zimą

Według wyników podsumowania podróży Polaków, opracowanego przez Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl, w ostatnich 4 miesiącach, najchętniej lataliśmy do Bangkoku (7,5 proc. podróżnych), Londynu (7 proc.). Paryża (6,5 proc.), Rzymu (6 proc.), Berlina (5,5 proc.) i Nowego Jorku (5 proc.) Jak łatwo przewidzieć, klienci serwisu uznali, że najpopularniejsze w Polsce jest lotnisko…

03/2011, AKTUALNOŚCI

Dolina Pałaców i Ogrodów − cud na 100 km kwadratowych

O największym w Europie kompleksie pałacowo-parkowym wokół Jeleniej Góry znawcy przedmiotu mówią zgodnie – perełka, cud. Na obszarze 100 km kwadratowych znajduje się ponad 30 w większości odrestaurowanych obiektów, otoczonych zespołami parkowymi. Aż jedna czwarta pałaców w Polsce zlokalizowana jest na Dolnym Śląsku, ale większość tych najpiękniejszych znajduje się w…

03/2011, PREZENTUJEMY POLSKIE REGIONY

ITB 2011 – promocyjny sukces Polski

Na tegoroczne targi turystyczne ITB jechałam z pewnym niepokojem, zastanawiałam się bowiem jak wypadnie promocja naszego kraju w Berlinie. Polska była w tym roku Krajem partnerskim, co za tym idzie, zwiedzający szczególnie oceniali właśnie nasze stoiska. Po ceremonii otwarcia podczas uroczystej Gali zorganizowanej 8 marca, która wypadła wspaniale, byłam dumna…

03/2011, TARGI

Z kartą i laptopem na wakacje

Marek Czech, ekspert ekonomicznyKorzystanie z płatności bezgotówkowych, najlepiej dokonywanych przez internet ma same zalety: jest tańsze, szybsze, bezpieczniejsze i łatwiejsze. Wada jest właściwie tylko jedna: nie wszędzie jest to możliwe. Ale tam, gdzie się tylko da, korzystajmy z przelewów w sieci albo płaćmy kartami. Gotówkę traktujmy jako rezerwę na drobne…

03/2011, e-TURYSTYKA

Finnair codzienne do Singapuru

30 maja linie Finnair wprowadzają do oferty loty rejsowe do Singapuru. Singapur zostanie dziesiątym miastem w Azji, do którego można będzie polecieć liniami Finnair w ramach lotów rejsowych. Jak mówi Radosław Podhorecki, Kierownik ds. Sprzedaży Finnair w Polsce: − To nie tylko szybkie połączenie Warszawy z Singapurem, ale dzięki rozległej…

03/2011, AKTUALNOŚCI

Literackie szlaki Irlandii

Irlandia coraz częściej staje się dla Polaków nie tylko miejscem pracy, ale i krajem, który się zwiedza. Oczywiście, większość polskich turystów udaje się na Zieloną Wyspę, by odwiedzić swoich bliskich – pracuje tutaj oficjalnie ok. 135 tysięcy naszych rodaków – jednak oni również nie ograniczają się do wizyt domowych. Irlandia…

03/2011, JEST POMYSŁ

W Sosnowcu handlowali turystyką

Moc atrakcji turystycznych, prezentacje polskich biur podróży i promocja turystyki regionalnej, rabaty i konkursy, spotkania z podróżnikami, konferencje, występy zespołów muzycznych i tanecznych, kilka tysięcy zwiedzających i zadowoleni wystawcy – tak podsumowują organizatorzy trzydniowe Międzynarodowe Targi Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku INTOUREX, które 20 lutego zakończyły się w Expo Silesia w…

03/2011, TARGI
Strona 1 z 3123