Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

04/2012 | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » NUMERY » 2012 » 04/2012

Znów lubimy Egipt

Jak wynika z publikowanego przez Polski Związek Organizatorów Turystyki, co tygodniowego raportu sprzedaży Egipt odzyskał względy Polskich klientów. O ile patrząc na poprzednie zestawienia widać było, że egipskie kurorty zyskują to w tej chwili sytuacja jest jednoznaczna: wracamy do Egiptu. Z pierwszych trzech najlepiej sprzedających się kurortów dwa to egipskie…

04/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (2)

Taniej w hotelach w UK

Europejski portal, HRS obliczył, że średnia cena pokoju dla osób podróżujących służbowo w jednogwiazdkowych hotelach w Wielkiej Brytanii spadła aż o 10 proc. między rokiem 2010 i 2011.   W przypadku obiektów dwugwiazdkowych zmniejszyła się zaledwie o 3 proc. Natomiast hotele trzy gwiazdkowe zanotowały największy spadek cen z 76,20 funtów…

04/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (2)

Pomorskie leży nie tylko na morzem

Wymieniając najbardziej atrakcyjne miejscowości i miejsca w woj. pomorskim respondenci wymienili łącznie 380 miejsc i miejscowości, a wśród miejscowości i miejsc, jakie respondenci zamierzają odwiedzić w następnych przyjazdach na teren województwa pomorskiego wymieniono ponad 130 różnych miejsc i miejscowości. Wśród miejsc związanych z historią, dziedzictwem, kulturą (zabytki, muzea itp.) respondenci…

04/2012, MODA NA...

Zagadki Sfinksa

Egipt, w odróżnieniu od wielu krajów regionu, nie posiada imponujących złóż ropy naftowej czy gazu. Jego głównym bogactwem jest historia oraz warunki naturalne. Nic więc dziwnego, że turystyka jest kluczowa nie tylko dla samej gospodarki, ale pośrednio dla całego kraju i jego stabilności. Ubiegły rok był niezwykle burzliwy dla tego…

04/2012, MODA NA...

POLSKIE NOCLEGI

Wykorzystanie bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania w 2011 roku. W2011 roku w turystycznych obiektach noclegowych zatrzymało się 21,5 mln turystów, którym udzielono 57,1 mln noclegów. Najwięcej turystów zatrzymało się w hotelach – 12,7 mln, gdzie udzielono 23,1 mln noclegów. Zdecydowanie mniejsza była liczba noclegów w ośrodkach wczasowych – 8,0 mln i…

04/2012, ANALIZA

Duże zakupy autobusów

Jak wynika ze statystyk, ubiegły rok był bardzo udany dla sprzedawców nowych autobusów. Nadal największym segmentem był segment autobusów miejskich. Jednak tym razem i w przypadku autokarów rejsowych zanotowano wysoką sprzedaż.   Wzrost sprzedaży autobusów we wszystkich segmentach według raportu firmy Jmk Analizy Rynku Transportowego wyniósł aż 28 proc. Jednak…

04/2012, TRANSPORT

E-EURO mistrzostwa w Internecie

Przygotowania do największej imprezy sportowej w historii naszego kraju, poza budowaniem, remontowaniem i oddawaniem do użytku, trwają również w wirtualnej formie. I nie chodzi tu o stan niektórych inwestycji, które miały być już gotowe…   Wybór Polski i Ukrainy na gospodarzy mistrzostw Europy w piłce nożnej wywołał nie tylko fale…

04/2012, MODA NA...

Priorytet! Profesjonalna obsługa klienta

Nie tak dawno musiałem zarezerwować pobyt dla grupy w jednym z pensjonatów. Kiedy już prawie wszystko zostało ustalone, przypomniałem sobie, że właściwie nie rozmawialiśmy w ogóle o posiłkach. W związku z tym wysłałem krótkiego maila mniej więcej tej treści: „Szanowni Państwo, chciałbym jeszcze ustalić jadłospis podczas naszego pobytu u Państwa.…

04/2012, MARKETING

Marki emocjonalnie zrównoważone

„Nie idźcie tą drogą!” chciałoby się krzyknąć do wielu samorządów, które zleciły przygotowanie strategii marki lub promocji zewnętrznej agencji i odebrały gotowy dokument nie uczestnicząc aktywnie w jego opracowaniu.     Budując swoją markę nie można pójść na łatwiznę. Żadnej marki, a tym bardziej marki miejsca, nie da się zbudować…

04/2012, MARKETING

Hotel odpowie za rzecz wniesioną do obiektu

Odpowiedzialność hotelu wobec klientów oznacza również odpowiedzialność za rzeczy należące do klienta i powierzone przez niego zakładowi hotelarskie. Powierzenie rzeczy nie oznacza przeniesienia władztwa nad rzeczą. Hotel jest więc tylko dzierżycielem, władającym w imieniu gościa hotelowego. Powierzenie rzeczy jest krótkotrwałe. Okres ten powinien obejmować także czas oczekiwania na najbliższy odjazd…

04/2012, PRAWO

20 lat Rynku Turystycznego

04/2012

Polska i świat w Katowicach

Międzynarodowe Targi Turystyki, Sprzętu Turystycznego, Żeglarskiego i Sportowego GLOB 2012 zorganizowano pod hasłem Turystyka GLOBalnie. Od 30 marca do 1 kwietnia br. podczas 18 targów swoje oferty zaprezentowało blisko 300 wystawców z 15 krajów. Imprezę odwiedziło ponad 6 tys. profesjonalnych i indywidualnych klientów.     Regionem partnerskim było Podkarpackie, a…

04/2012, TARGI
Strona 1 z 41234