Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

10/2012 | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » NUMERY » 2012 » 10/2012

Wakacyjne nieruchomości

Portal WakacyjnyWynajem.pl, rozpoczyna budowanie grupy e-turystycznej. Startuje z własnym nowym serwisem – abierto.pl – a jednocześnie prowadzi negocjacje dotyczące przejęcia firmy działającej także w obszarze turystyki i turystycznego ecommerce. – Funkcjonujemy na rynku z serwisem WakacyjnyWynajem. pl już kilka lat i udało nam się zbudować silną pozycję w swojej kategorii,…

10/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (1)

British z nową księgowością

Firma Amadeus, poinformowała, że British Airways jest pierwszą linią lotniczą, która skorzysta z nowego rozwiązania do rachunkowości przychodów – Amadeus Passenger Revenue Accounting. Przewoźnik będzie posługiwać się internetowym systemem Amadeus, opartym na najnowszej technologii. Dzięki temu pracochłonne dotychczas zadania związane z zarządzaniem przychodami staną się elastycznym procesem o strategicznym znaczeniu…

10/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (2)

Meksyk turystyką stoi

Sekretarz ds. turystyki Meksyku, Gloria Guevara, opublikowała VI edycję raportu o Branży Turystycznej. Raport dokumentuje okres znaczącego wzrostu ruchu turystycznego – napływającego zarówno z kraju, jak i zza granicy oraz inwestycje w publiczne i prywatne sektory turystyki na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Branża turystyczna, która odpowiada za ponad 9 proc.…

10/2012, AKTUALNOŚCI, Świat, Z ŻYCIA BRANŻY (2)

Nowa marka – Karkonosze

Na rynku branży turystycznej już wkrótce pojawi się nowa marka – Karkonosze. Starostwo powiatowe w J eleniej Górze wraz z miastem Jelenią Górą oraz pozostałymi miastami i gminami powiatu zdecydowały się podjąć współpracę, której celem jest promocja regionu, stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb różnych grup docelowych, a przede wszystkim budowa…

10/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (1)

Moskwa znów najdroższa

W wielu światowych metropoliach odnotowuje się wyższe ceny noclegów. Natomiast w Warszawie goście hotelowi mogli cieszyć się cenami nieco korzystniejszymi w porównaniu z ubiegłym rokiem. Taką informację za pomocą swojego aktualnego barometru cenowego podaje hotel.info, bezpłatny serwis rezerwacji hotelowej online, obsługujący ponad 210 tys. hoteli na całym świecie. Średnia cena…

10/2012, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY (2)

Zarządzanie podróżami służbowymi

W czasach kryzysu firmy coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest pilnowanie każdej wydanej złotówki. Jedną z większych pozycji po stronie kosztów, poza płacami pracowników, są wydatki na podróże służbowe.   Wynika to z prostego faktu, że aby biznes rozwijać trzeba budować i utrzymywać bliskie relacje z…

10/2012, e-TURYSTYKA

Z historii Rynku Turystycznego

Zmieniała się koniunktura w branży, zimy były mroźne i śnieżne, ale problemy z podatkami i infrastrukturą towarzyszą branży turystycznej od zawsze.   Nowa kolejka na Kasprowy W październiku 1994 roku w RT znalazła się informacja dotycząca remontu kolejki linowej na Kasprowy Wierch. „Państwowe Koleje Linowe planują w ciągu kilku miesięcy,…

10/2012, 20 LAT RYNKU TURYSTYCZNEGO

Gdzie na city break

W tym roku widać większe zainteresowanie wyjazdami typu city break. Liczba osób korzystających z tej formy wypoczynku była rekordowa – niemal o 20 proc. wyższa niż w roku ubiegłym, wynika z raportu FRU.PL. Najchętniej na krótkie, często weekendowe wyjazdy wybieraliśmy się w tym roku do Londynu, Rzymu i Paryża –…

10/2012, AKTUALNOŚCI

Bardzo zimne hotele

Zimą jest zimno. Takie jest odwieczne prawo przyrody – można stwierdzić parafrazując cytat z filmu Stanisława Barei. Nic więc dziwnego, że w niektórych hotelach jest również zimno. Nawet bardzo zimno.   Budowle lodowe stawiano od bardzo dawna. Podobnie jak rzeźby lodowe, jednak budowa z lodu obiektów noclegowych ma krótką historię.…

10/2012, HOTELE

Marka regionu. To możliwe?

Wzorem miast i gmin, także województwa starają się zbudować swoje regionalne marki. Tylko, czy istnieje realna szansa, aby zbudować spójną i wiarygodną markę dla tak niespójnego geograficznie i historycznie regionu jakim jest województwo w świetle aktualnie obowiązującego podziału administracyjnego?     Choć do grona województw posiadających już swoją strategię marki,…

10/2012, MARKETING

Portal o nieruchomościach wypoczynkowych

Wystartował portal www.inwestycjewkurortach. pl – pierwsze, w Polsce miejsce, które skupia wiedzę na temat rynku apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych. Portal jest obrazem aktywnie rozwijającego się w naszym kraju segmentu nieruchomości określanych jako „second home” oraz obiektów typu „condo”. Od kilku lat segment inwestycji wypoczynkowych w Polsce sukcesywnie się rozwija.  …

10/2012, AKTUALNOŚCI

Kodeks ochroni dzieci

W celu ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w turystyce Grupa Hotelowa Orbis – podpisała Kodeks Postępowania (Code of Conduct). To przełomowy dokument dla całej branży turystycznej w Polsce. Około 5 tys. polskich dzieci poniżej 15. roku życia rocznie staje się ofiarami wykorzystywania seksualnego. Ponadto co roku policja identyfikuje kilkadziesiąt do…

10/2012, AKTUALNOŚCI
Strona 1 z 3123