Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

10/2013 | Rynek Turystyczny
facebook


RYNEK TURYSTYCZNY » NUMERY » 2013 » 10/2013

Pomagamy czytać ustawę cz.1

Chyba każdy prowadzący działalność gospodarczą siedział nad aktami prawnymi próbując coś z nich zrozumieć. Rozpoczynając ten cykl postanowiliśmy przetłumaczyć dla naszych czytelników Ustawę o usługach turystycznych na język polski. Intensywny rozwój turystyki indywidualnej i organizowanej powoduje zwiększone zainteresowanie korzystaniem z usług turystycznych. Wzrasta tym samym rola aspektów prawnych związanych z…

10/2013, PRAWO

Lotniska przyszłości

Świat wokół nas zmienia się wyjątkowo szybko. Coraz trudniej przewidzieć, jak będzie wyglądał w przyszłości. Jednak grupa ekspertów postanowiła przewidzieć jak będzie wyglądał port lotniczy A.D. 2025. Między innymi nad tym problemem zastanawiała się grupa ekspertów podczas Future Travel Experience Global 2013 w Las Vegas. Swoją wizję przedstawili specjaliści z…

10/2013, TRANSPORT

Co lubIą turyści?

Na to pytanie postanowili znaleźć odpowiedź przedstawiciele województwa podkarpackiego. Konkretnie chodziło o poznanie trendów turystyki kulinarnej. W ogólnopolskim badaniu opinii publicznej „Apetyt na region”, przeprowadzonym na początku września br., starano się poznać kierunki, w których zmierza turystyka kulinarna w Polsce. Lubimy nowości Wyniki potwierdziły, że Polacy chcą tego co nowe,…

10/2013, ŚWIAT BRANŻY

Magia fotokodu

Obecnie można je zobaczyć praktycznie wszędzie – na drogach wjazdowych do miast, kartach informujących o zabytkach czy na ulotkach. Wciąż wiele osób nie wie, czym są czarno-białe „mozaiki”, a jeszcze mniej – jak z nich korzystać. Dlaczego tak niepozorna forma tworzy nową rzeczywistość i gdzie w tym wszystkim jest turystyka?…

10/2013, EDUKACJA I KARIERA

Jak wybierać franczyzę

Artykuł dostępny tylko w papierowym wydaniu Rynku Turystycznego, zapraszamy do zakupienia prenumeraty.…

10/2013, AGENCJE

Analiza rynku walut

Wrzesień był ciekawym miesiącem pod względem zmienności na rynkach walutowych. W pierwszych dniach września kurs złotego zależny był od informacji związanych ze zmianami w funkcjonowaniu Otwartych Funduszy Emerytalnych w Polsce. Jednakże raport agencji Fitch Ratings potwierdził tylko, że zmiany w OFE są neutralne dla ratingu Polski, co automatycznie przełożyło się…

10/2013, ANALIZA

Turyści z Karaibów

Karaiby chyba każdemu (nie tylko miłośnikowi hollywoodzkich produkcji) kojarzą się z ciepłą wodą, wspaniałymi plażami i beztroską. Nic dziwnego, że to w tej części świata znajduje się kraj, który ma setki kilometrów plaż, palmy i ciepły klimat oraz bogatą tropikalną przyrodę – Republika Dominikańska. przy tym tak eksploatowane jak te…

10/2013, PREZENTACJE

Wąwozy, zabytki, sława

Sandomierz ma wyjątkowo bogatą i długą historię. Co ważne, pamiątki z różnych jej okresów szczęśliwie mimo burz dziejowych wciąż cieszą oko. Nic dziwnego, że z roku na rok coraz więcej turystów chce je odwiedzić. Miasto w ostatnim okresie odzyskuje należne mu miejsce na turystycznej mapie Polski. Już samo położenie na…

10/2013, PREZENTACJE

Optymistyczny sezon

Ubiegłoroczne lato było wyjątkowe zarówno w turystyce przyjazdowej jak i wyjazdowej. Tegoroczne było o wiele spokojniejsze dla całej branży, choć nie obyło się bez emocji. Formalnie sprzedaż imprez w ramach sezonu lato 2013 jeszcze trwa, jednak można już pokusić się o jego podsumowanie. W ogólnie pesymistycznym obrazie świata, jaki jest…

10/2013, ŚWIAT BRANŻY

Przyszłość mobilnych technologii

Co do tego, że urządzenia mobilne zdominują w najbliższym czasie rynek podróży, nikt dziś nie ma wątpliwości. Jednak czym dokładnie będzie się ten rynek charakteryzował? Między innymi na to pytanie spróbowali odpowiedzieć autorzy raportu „Media społecznościowe i technologie mobilne na rynku podróży”. Dokument powstał poprzez wywiady z ekspertami oraz badanie…

10/2013, e-TURYSTYKA

Jakie są dziś polskie hotele?

O sukcesie hotelu decyduje pokój. Ponieważ na samej usłudze noclegowej hotel zarabia „na czysto” 80 proc. ceny jej sprzedaży, więc odpowiednia liczba pokoi jest kwestią strategiczną dla powodzenia przedsięwzięcia hotelarskiego. Nie oznacza to oczywiście, że im więcej pokoi, tym lepiej. Hotel musi być dopasowany do popytu na rynku, na którym…

10/2013, HOTELE

Agenci bazują na stałych klientach

Myślę, że ten czas jest dla agentów bardzo wymagający. Świadoma rezygnacja touroperatorów ze współpracy z agentami siłą rzeczy nie wróży dla nas nic dobrego – mówi Marta Gajkowska, prezes zarządu firmy Amadeusz. Najwięksi touroperatorzy są zadowoleni zarówno z wielkości sprzedaży, jak i rentowności imprez, większej niż w poprzednich latach. Jaki…

10/2013, ŚWIAT BRANŻY
Strona 1 z 41234