Kadry dla turystyki - może być lepiej

Absolwenci "turystyki i rekreacji", naturalne zaplecze kadrowe dla branży turystycznej są raczej kiepsko przygotowani do pracy w zawodzie - powtarzają pracodawcy. Dlaczego? I co warto zmienić, by polepszyć tę sytuację?





Jednym z największych osiągnięć polskiej transformacji ustrojowej jest niewątpliwie podkreślenie i docenienie roli edukacji w życiu człowieka i społeczeństwa. W przestrzeni wolnego rynku coraz silniej poskreślane były czynniki merytokratyczne, a młodzi i starsi obywatele stanęli dość gwałtownie przed koniecznością konkurowania ze sobą na polu wykształcenia i kompetencji.





Kształcimy się powszechnie




Pokolenie wchodzące do szkół w połowie lat dziewięćdziesiątych było stawiane pod silną presją zdobywania nie tylko średniego (i przede wszystkim ogólnego) wykształcenia, ale również dyplomu wyższej uczelni. W ciągu kilku lat okazało się, że mamy ogromną rzeszę młodych ludzi, a wszyscy chcą (lub muszą) studiować (patrz ramka: współczynnik skolaryzacji).
Sytuacja wydaje się na pierwszy rzut oka bardzo pozytywna. Jednakże wraz z umasowieniem dostępu do szkolnictwa wyższego nastąpiło zdeprecjonowanie jakości kształcenia. Mówiąc kolokwialnie: dyplom wyższej uczelni nie ma już takiego ciężaru gatunkowego. O ile jeszcze kilkanaście lat temu matura była przepustką do statusu człowieka poważnie wyedukowanego, o tyle dziś dyplom magistra (lub co najmniej licencjata) jest często warunkiem koniecznym do zdobycia najprostszej nawet pracy.




Wydanie: 8/2008, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail