Lotniska na bezdrożach

rt_2009_04-31.jpgPolskie lotniska odprawiają mniej pasażerów niż rok temu. W styczniu br. obsłużyły 1 mln 205 tys. pasażerów, czyli o 170 tys. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, wynika ze statystyk opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego


To kontynuacja trendu z czwartego kwartału minionego roku. Najsłabiej radziło sobie, do tej pory najbardziej stabilne, Lotnisko im. F. Chopina w Warszawie, notujące ujemną dynamikę na poziomie 18 proc., podczas gdy cały rynek przewozów pasażerskich spadł średnio o 12 proc. - Spadek liczby odprawianych pasażerów nie jest spowodowany konkretnym czynnikiem związanym z naszym lotniskiem - uspokaja Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy PP Porty Lotnicze. - Wiąże się on z kryzysem na rynku lotniczym, jaki ma miejsce w całej Europie i na świecie - dodaje.


Trochę statystyk

Najlepiej z kolei wypadły lotniska najmniejsze, tj. Łódź (+28 proc.), Bydgoszcz (+25 proc.) oraz Szczecin (+24 proc.). Ogólnie porty regionalne zwiększyły swój udział w rynku do 56 proc. Spośród portów regionalnych wiodącymi pod względem liczby obsłużonych pasażerów są lotniska w Krakowie (165 tys.), Katowicach (140 tys.) oraz Gdańsku (126 tys.). Widmo kryzysu ekonomicznego nawet w krajach, gdzie jeszcze trudno mówić o recesji, sprawia, że wiele osób w obawie przed bezrobociem i ogólnym pogorszeniem się poziomu życia rezygnuje z podróży, przekładając plany urlopowe i wyjazdowe na przysłowiowe lepsze czasy.


Stąd malejąca liczba pasażerów komunikacji lotniczej na wszystkich trasach. Niepewna przyszłość powoduje, że również firmy ograniczają podróże służbowe. Cierpią na tym zarówno linie lotnicze jak i porty. - Zauważamy duży spadek liczby podróżnych na lotniskach w całej Europie. Jest on na poziomie pomiędzy 5 a 10 proc. - podkreśla Oliver Aust, dyrektor komunikacji korporacyjnej easyJet. W ostatnich latach transport lotniczy należy do najszybciej rozwijających się gałęzi transportu. Jest jednym z ważniejszych sektorów w gospodarki...

Wydanie: 12/2008, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail