Europa Wschodnia - rynek z dużym potencjałem on-line

rt_2009_06-12.jpgRozmowa z Marcinem Pilarskim,
Regional Manager North Eastern Europe Travelport GDS



- W jaki sposób konkurują GDS-y? Czy tylko poprzez zwiększanie wachlarza możliwych rezerwacji i nawiązanie współpracy z nowymi partnerami, czy także wprowadzając innowacyjne technologie?


Od strony technologicznej GDS-y to systemy bardzo do siebie zbliżone. Również oferta jest identyczna lub w dużej mierze bardzo podobna. Obecnie rozkład sił jest rzeczywiście wyrównany, gdyż każdy z systemów GDS ma około 30 proc. udziału w rynku światowym.


Od naszej konkurencji staramy się zatem wyróżnić, na przykład, sposobem wyszukiwania najniższych taryf. Do tego sprowadza się codzienna praca użytkownika systemu GDS, bo przecież głównym zadaniem kasjera lotniczego jest znalezienie najkorzystniejszej taryfy dla klienta. Obecnie największą rolę odgrywają kontent (a więc wszyscy partnerzy dostarczający swoją ofertę do systemu GDS) oraz naprawdę zaawansowane, wydajne rozwiązania technologiczne, które pozwalają wyszukiwać najlepsze taryfy w sposób jak najbardziej efektywny i przyjazny dla użytkownika.


Nasze osiągnięcia na tym polu znalazły konkretne odbicie w wynikach międzynarodowych badań porównawczych przeprowadzonych przez firmę Topaz. Specjalizuje się ona w prowadzeniu audytów dotyczących wyszukiwania najlepszych taryf lotniczych. Wyniki pokazują, że nasze rozwiązanie e-Pricing wyszukuje najtańsze dostępne bilety lotnicze na całym świecie niemal 60 proc. częściej niż pozostałe produkty tej klasy na rynku. Badanie przeprowadzono na próbie pięciuset miast. Warto tu podkreślić, że ten sposób wyszukiwania jest możliwy dzięki zastosowa- niu złożonego algorytmu, uwzględniającego przeszukiwanie milionów taryf, jakie są w systemie. A pamiętajmy, że systemy rezerwacyjne to jedne z największych cywilnych baz danych na świecie, w których ilość przetwarzanych transakcji w czasie jednej sekundy sięga tysięcy.


Agregacja tak potężnej ilości danych i zbudowanie kompleksowych algorytmów pozwalających na ich wydajne przetwarzanie są możliwe, ponieważ działamy globalnie. Firma Travelport obecna jest na 160 rynkach i obsługuje ponad 63 tysiące agentów korzystających z naszych systemów. Centralna baza danych znajduje się w Atlancie w Stanach Zjednoczonych. Naszym podstawowym zadaniem jest zarządzanie nią w taki sposób, aby około dwustu tysięcy komputerów, które są do niej podłączone, mogło w każdej chwili procesować wszystkie konieczne transakcje. Stąd mówimy o tak istotnym parametrze, jak czas dostępności systemu (tzw. system up-time), który dla systemów Travelport wynosi 99,98%. W praktyce oznacza to, że system jest dostępny przez cały czas. Dodam jeszcze, że poza serwerami w Atlancie mamy także serwery zapasowe w Denver.


- Jak ta globalna struktura funkcjonuje na naszym rynku?

W lutym br. nastąpiło otwarcie ośrodka regionalnego z biurem w Warszawie. Organizacyjnie obejmuje ono cztery kraje: Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Europa Wschodnia obecnie leży w sferze wzmożonego zainteresowania Travelport. Uważamy, że w najbliższym czasie na tym obszarze nastąpi duży...

Wydanie: 2/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail