Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



Nowe zawody w turystyce

We wrześniu 2010 r. Biuro Podróży Exim Tours uruchomiło projekt „Praca Marzeń”, polegający na znalezieniu najlepszego kandydata spoza branży na stanowisko „testera destynacji”. Zadaniem osoby która wygrała konkurs było, w ciągu półrocznego kontraktu, przetestowanie 6 destynacji turystycznych biura i opisanie ich na blogu.


Koszty wyjazdu w różne strony świata (Wenezuela, Sharm El Sheikh, Costa del Sol, Djerba, Hurghada oraz Monastir), transportu na miejscu, pobytu w hotelach i wyżywienia pokrywało biuro, a tester otrzymał poza tym pensję wysokości 3 tys. zł. Ten zawód, dopiero „raczkujący” w Polsce, jest już bardzo popularny za granicą, gdzie biura podróży i sieci hotelowe często wykorzystują opłacanych przez siebie testerów. Zapewne więc śladem Eximu pójdą wkrótce inne biura podróży. Jednocześnie nie jest to jedyny nowy zawód mający przyszłość w branży, który powstał dzięki rozwojowi internetu. Należy bowiem wymienić również moderatorów, którzy zachwalają w sieci produkty lub usługi danych firm (w tym turystycznych), ale muszą to czynić na tyle dyskretnie, aby uczestnicy dyskusji na forum internetowym nie zorientowali się, że jego działanie to kryptoreklama. A także ich szefów, czyli kontent designerów, którzy przygotowują całą internetową strategię firm i koncernów polegającą na wykorzystaniu niestandardowych form reklamy w internecie. Z kolei telefonia komórkowa stworzyła zawód copywriterów SMS-owych, którzy wymyślają i rozsyłają do klientów wiadomości zachęcające do udziału w różnych konkursach, grach, promocjach. To kolejna szansa do wykorzystania przez działy PR w turystyce.

Opr. KS., źródło: Dziennik Gazeta Prana, BP Exim Tours.

Wydanie: 8/2010, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Polka na urlopie
    Dla 46% Polek najważniejsza na urlopie jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków, według 33% kobiet regeneracja fizyczna i psychiczna. Letni...

Turystyczny internet w lipcu
W lipcu z internetu korzystało 27,9 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Najbardziej aktywny pod względem liczby internautów był poniedziałek 1...

Konkurs "Na Wsi Najlepiej" - rozstrzygnięty
Do tegorocznej edycji konkursu „Na Wsi Najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej” zgłoszono aż 169 obiektów związanych z polską turystyką...

Grecja vs Turcja - półmetek lata w Travelplanet
O tytuł królowej lata Grecja ostro rywalizuje z Turcją. W sierpniu wakacje z biurami podróży zaplanowało blisko 17 proc. więcej turystów niż w zeszłym roku. W...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności