Po co nam ten cud?

Roman Chomicz, dr, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy,
Wydział Turystyki i Geografii, Instytutu Turystyki, Hotelarstwa i Gastronomii

Głównym powodem do zabrania głosu w dyskusji o przyszłości Mazur jest panujący od kilku lat klimat „ogólnonarodowej histerii” związanej z konkursem na „Nowe 7 Cudów Natury”, w którym Kraina Wielkich Jezior dotarła do ścisłego finału. Nie ma już niemal dnia, w którym nie słyszelibyśmy o plebiscycie.



Głównym powodem do zabrania głosu w dyskusji o przyszłości Mazur jest panujący od kilku lat klimat „ogólnonarodowej histerii” związanej z konkursem na „Nowe 7 Cudów Natury”, w którym Kraina Wielkich Jezior dotarła do ścisłego finału. Nie ma już niemal dnia, w którym nie słyszelibyśmy o plebiscycie. Cały kraj objęły „manify poparcia” dla „kandydatury wszystkich Polaków”, powstała „TV Mazury cud natury”, a ogólnopolska kampania wsparcia Mazur gości we wszystkich środkach masowego przekazu. Wśród popierających akcję znajdują się znane postaci świata kultury, mediów, polityki i rozrywki, a ambasadorami projektu zostali znani ludzie, od autorytetów po celebrytów. I choć w gronie agitatorów znajdujemy wielu samorządowców i przedstawicieli środowisk lokalnych to znaczna część stronników akcji to postaci „spoza Mazur”.


Już na wstępie dodać należy, że rozmach całego przedsięwzięcia godny jest wielkiego uznania, a jego spontaniczne wsparcie winno budzić ogólny szacunek. W ogromie starań o kolejny cud mało słyszalne stają się jednak głosy osób wyrażających swoje wątpliwości, rozsądny niepokój czy ostrożny sceptycyzm wobec plebiscytu. Troska o los Krainy Wielkich Jezior ma zresztą wymiar znacznie szerszy niż sprawa samego konkursu. Gra toczy się o przyszłość Mazur! W świetle podjętego tematu wartą rozpatrzenia wydaje się kwestia przyszłych konsekwencji udziału w konkursie czy ewentualnego (a nie można tego przecież wykluczyć!) jego wygrania. Czy agitatorzy na rzecz mazurskiego cudu zadali sobie pytania dotyczące kosztów sukcesu? Lektura publikacji związanych z akcją nie rozwiewa również wątpliwości czy na własne życzenie nie fundujemy sobie powolnej utraty podstawowych atutów regionu. Specyficznego ładu przyrodniczokrajobrazowego, ostoi spokoju i przestrzeni...

Wydanie: 3/2011, MODA NA...
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail