Szlak piwny na Morawach

Coraz częściej biura turystyczne rozszerzają swoją ofertę o wycieczki szlakami gastronomicznymi. Na zainteresowanie tą formą turystyki przez klientów miała na pewno wpływ literatura tzw. podróżniczo-gastronomiczna. Książki Petera Mayle’a o kuchni Prowansji, Philippe, Mayce o kuchni Toskanii i inne tego typu rozbudziły wyobraźnię i zaostrzyły apetyt na to, by posmakować tych wszystkich opisywanych smaków. Na naszym rynku pojawiły się już firmy, które swoją ofertę mocno wzbogacają właśnie o szlaki „kuchenne”.

rt_2011_08-76.jpg

Doceniają to nie tylko gospodarze regionów zagranicznych. Także i w Polsce powstaje coraz więcej tras, które spełniają gastronomiczne kryteria. W Małopolsce są to choćby Szlak kwitnącej jabłoni lub Śliwkowy szlak czy Szlak oscypkowy. Jak podkreśla Majka Szura z kieleckiego biura podróży Polka Travel: – W Polsce zainteresowanie wycieczkami kulinarnymi jest coraz większe. Pierwsze podróże kulinarne wprowadziliśmy do oferty w 2007 roku. Ale de facto od dwóch lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie, często pośród osób, które nie lubią gotować, ale chcą zobaczyć (nawet znany sobie) kraj, z zupełnie innej strony, „od kuchni”. Zapytana o to, które kierunki cieszą się największym powodzeniem wśród klientów, Majka Szura odpowiada: − Zdecydowanie Toskania, perfekcyjnie przygotowana do realizacji programów „o lekkim zabarwieniu kulinarnym” – począwszy od wizyty na targu owocowowarzywnym z szefem kuchni, poprzez wybór składników (każdy dostaje listę zakupów i kieszonkowe i ruszamy na targ), poprzez profesjonalne kursy gotowania, towarzyszące temu degustacje serów, oliwek, oliwy i win, po noclegi w kameralnych, stylowych toskańskich willach.


Drugim „smakowitym” kierunkiem jest Barcelona, gdzie w kursy gotowania iberyjskich specjałów wplatamy zwiedzanie kluczowych zabytków oraz np. rafting w Pirenejach, lekcje flamenco, tango oraz przejażdżkę po Barcelonie zabytkowymi samochodami czy rajd na torze F1. Barcelona daje nieograniczone możliwości. Z dalszych kierunków dużym zainteresowaniem cieszy się np. aromatyczna kuchnia południowych Indii (Kerala). Inspiracje powstają spontanicznie. W zasadzie teraz, przecierając kolejny nowy szlak, zastanawiamy się, gdzie można by zrobić kursy kulinarne i co zaproponować jako temat lekcji, żeby był wyjątkowy jak zwiedzanie miejsce. Według naszej rozmówczyni „specyfika kulinarnych wycieczek polega na tym, że klasycznym programom zwiedzania dodaje się „smaczku” prowadząc nie tylko utartymi szlakami, ale zanurza się w mniej znane rejony danego kraju, gdzie pasjonaci eksperymentów kulinarnych czy smakosze mogą bawić się – gotując”. Wśród klientów biura Polka Travel przeważają pary, które nie tylko chcą poznać zabytki, ale też się pobawić gotując oraz single, w tym z przewagą mężczyzn.


Czechy − raj dla piwnych smakoszy

Miłośnikom piwa polecamy udział w letnich festiwalach piwnych. 17 edycja festiwalu piwnego w Humpolcu Bernard Fest 2011 odbędzie się w dniach 12-13 sierpnia 2011. Atrakcją festiwalu będzie zwiedzanie browaru Bernard oraz szereg ciekawych imprez towarzyszących. Festiwal każdego roku przyciąga do Humpolca (ok. 100 km od Pragi) tłumy wielbicieli dobrego piwa i świetnej zabawy. www.bernard.cz. Na tradycyjne święto piwa zaprasza 20 sierpnia 2011 rodzinny browar Chodovar w Chodovej Planie, niedaleko Mariańskich Łaźni. Ci, którzy przybędą na teren browaru, będą mogli spróbować potraw kuchni staroczeskiej w restauracji Ve Skále, znajdującej się w pomieszczeniach byłych piwnic skalnych i odświeżyć się w prawdopodobnie największym na świecie piwnym spa. www.chodovar.cz.


Na Pilsner Fest możemy wybrać się 26-28 sierpnia 2011 do stolicy piwa – Pilzna. To właśnie tutaj narodził się światowej sławy Pilsner Urquell. Jest to piwo, które w 1842 roku uwarzył w pilzneńskim browarze bawarski piwowar Josef Groll. Już wówczas pilzneńskie piwo zachwycało swą piękną, złotą barwą, gęstą śnieżnobiałą pianą i wyjątkowym smakiem.


Na pamiątkę...

Wydanie: 5/2011, TRENDY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail