Innowacje w sprzedaży produktów turystycznych

Z Maciejem Szymańskim ,
Prezesem Zarządu Firmy VENITI rozmawia Zbigniew Adamów-Bielkowicz


rt_2011_12-72.jpg

Jakie były początki firmy VENITI?

Maciej Szymański: Pomysł narodził się jeszcze w czasie studiów. Jako grupa przyjaciół, zapalonych podróżników, stwierdziliśmy, że wszyscy mamy plany biznesowe. By odnieść sukces na tym polu, trzeba znaleźć dla siebie niszę. W turystyce tę niszę udało nam się znaleźć najszybciej. Tak właśnie w 2009 roku powstała firma technologiczna z założeniem działania właśnie na rynku turystycznym. Uznaliśmy, że zaczniemy od Bułgarii, gdzie istniał wtedy duży rynek apartamentów wakacyjnych w rejonie Słonecznego Brzegu i Sozopola. Wówczas można było stosunkowo tanio kupić nieruchomości, z czego zresztą skorzystało wielu Polaków Bułgaria jest wspaniałym miejscem dla rodzin z dziećmi, które chcą wypoczywać w bardzo komfortowych warunkach za umiarkowaną cenę. Dlatego zdecydowaliśmy się zaoferować pobyt w tym regionie polskim turystom.



Maciej Szymański

Prezes Zarządu, Prezes i współzałożyciel VENITI, odpowiedzialny za rozwój i strategię firmy.

rt_2011_12-55.jpg

Posiada wszechstronne doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, programowania i budowania internetowych platform sprzedaży B2B i B2C. Zrealizował kilkadziesiąt innowacyjnych projektów informatycznych. Współtworzył dział administracji technicznej i infrastruktury informatycznej w firmie PENTEGY S.A. – spółce z branży IT Consulting. W latach 2005 – 2006 Wiceprzewodniczący Forum Młodych PKPP Lewiatan, obecnie Członek Rady Programowej. Jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Informatyka i Ekonometria w specjalizacji Systemy Informacyjne w Zarządzaniu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ukończył studia doktoranckie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, aktualnie przygotowuje pracę doktorską z zakresu zarządzania innowacjami.




To wystarczyło do odniesienia sukcesu?

Niewielu dużych touroperatorów skupiło się na Bułgarii. Częściowo dlatego, że jest to rynek na którym wielu turystów organizuje sobie pobyt samodzielnie i chcą po prostu tanio wynająć apartament. Porozumieliśmy się więc na miejscu z firmami zarządzającymi wynajmem apartamentów należących do osób prywatnych i zaczęliśmy oferować miejsca krótkotrwałego zakwaterowania polskim turystom. Tak się złożyło, że jestem osobą o dużym doświadczeniu w zakresie zarządzania projektami informatycznymi i budowania internetowych platform sprzedaży B2B i B2C. Partnerzy mają wiedzę i doświadczenie w innych dziedzinach. Tak powstał projekt Plażuj.pl. Przedsięwzięcie to okazało się ogromnym sukcesem.




Wydanie: 9/2011, WYWIAD

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 





  
Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail