Ucieczka na giełdę

Triada jest niewątpliwie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku biur podróży. Dlatego to, co dzieje się z ta firmą ma ogromny wpływ na postrzeganie całej branży.


Historia ratowania jednego z najbardziej znanych polskich biur podróży, jak przystało na dreszczowiec, obfituje w zwroty akcji i mylne tropy. Ostatni akord może okazać się dla marki i właścicieli happy endem, jednak do szczęśliwego końca trzeba będzie jeszcze poczekać. A dla wierzycieli firmy Triada S.A. zakończenie to może być tragiczne.


„Mamy zawsze dodatni wynik…”

O kłopotach tego biura mówiło się niemal co sezon. Jednak zawsze okazywało się, że pogłoski o jego końcu są cokolwiek przesadzone i rozpoczynało ono kolejny sezon w czołówce polskich touroperatorów. Z tego powodu wiele osób traktowało takie informacje z ostatnich miesięcy jak kolejne gry PR-owskie. Okazało się, że tym razem firma potrzebuje naprawdę energicznych działań. W roku 2009, komentując wynik za rok 2008, prezes Triada S.A. Piotr Zawistowski podkreślał: „Jesteśmy jedyną spółką w branży, która może pochwalić się zawsze dodatnim wynikiem na przestrzeni ostatniej dekady”. Niestety, później było już tylko gorzej. Według nieoficjalnych danych, w roku 2009 spółka zanotowała stratę w wysokości około 8 milionów zł. Kolejny, 2010 rok, okazał się jeszcze gorszy – strata przekroczyła 16 mln. zł. Kłopoty finansowe stały się naprawdę poważne. Rozpoczęto więc działania mające na celu znalezienie inwestora, który uratuje firmę, oraz jej restrukturyzację.


Stara marka, nowy touroperator

16 września 2011 roku w ramach procesu integracji spółek funkcję jedynego touroperatora powierzono Sky Club sp. z o.o. W wyniku tego Sky Club przejął na siebie odpowiedzialność za realizację współpracy z klientami i kontrahentami Triady oraz całość działań sprzedażowych. W grudniu 2011 roku zakres odpowiedzialności organizacyjnej Sky Club rozszerzył się również na działy produktu, kontaktów z agentami, transportu i imprez specjalnych. „Wprowadzone zmiany są naturalną konsekwencją procesów toczących się w spółkach Triada i Sky Club od ponad roku – mówił Maciej Truskolaski, prezes zarządu Sky Club sp. z o.o. – Poprzez synergię działań prowadzonych dotąd oddzielnie przez dwie spółki, dążymy do obniżenia kosztów funkcjonowania i zarazem podniesienia jakości usług, a w konsekwencji dostarczenia klientowi produktu najwyższej jakości w atrakcyjnej cenie. Z punktu widzenia klienta, zmiany organizacyjne będą zauważalne jedynie w formie rozszerzenia oferty Sky Club i umocnienia pozycji obu marek na rynku usług turystycznych w Polsce”. Truskolaski twierdził, że rola organizatora przypisana została Sky Clubowi nieprzypadkowo: „Dotychczasowe osiągnięcia spółki w tym zakresie są niepodważalne.




Kim jest inwestor?

DM IDMS A funkcjonuje na rynku od 1993 roku. Początkowo broker działał jako Krakowski Dom Maklerski S.A., a od 2001 r. jako Internetowy Dom Maklerski S.A. W 2006 r. spółka przyjęła nazwę Dom Maklerski IDMS A. DM IDMS A funkcjonuje w oparciu o zezwolenie wydane przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisja Nadzoru Finansowego) z dnia 31.01.2003 r. (DDM -M.-4020-23-1/2003). W 2005 r. DM IDMS A, jako pierwsze w Polsce biuro maklerskie, z sukcesem przeprowadził własną ofertę publiczną akcji o wartości 18 mln złotych i zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail