Z historii Rynku Turystycznego

Pierwsze lata ukazywania się Rynku Turystycznego to również początki branży działającej w nowych ramach gospodarczo-ustrojowych. Wiele wydarzeń gospodarczych pamiętanych i wspominanych jest do dzisiaj. Inne wówczas bardzo ważne są zapomniane. W 1994 roku po raz pierwszy na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych notowane były akcje Banku Śląskiego. Osiągnęły cenę ponad trzynaście razy większą niż wynosiła cena emisyjna. Sesje giełdy odbywały się wtedy 3 razy w tygodniu (potem cztery, by pod koniec roku odbywać się pięć razy w tygodniu).

Rok później, od pierwszego stycznia 1995 roku, rozpoczęto przeprowadzanie denominacji złotego. Przez dwa lata obowiązywały w obiegu zarówno stare banknoty i ceny (PLZ), jak i nowe (PLN). Przelicznik wynosił 1 PLN do 10 000 PLZ. W ten sposób znacznie spadła ilość nominalnych milionerów. W lutym 1994 roku średni kurs USD w NBP wynosił 21980 zł, zaś marki niemieckiej 12596 zł. Ciekawostka może być również kurs franka szwajcarskiego, który wynosił wtedy 14997 zł. W lutym 1994 roku zakończono produkcję zasłużonej marki samochodu dostawczego Nysa. Niemal równo cztery lata później, w 1998 roku, zakończono produkcję samochodu FCS Żuk. W lutym 1994 roku odbyły się zimowe Igrzyska Olimpijskie w Lillehammer w Norwegii. Po raz pierwszy odbyły się nie po czterech, lecz po dwóch latach, dzięki czemu od tej pory igrzyska letnie i zimowe nie odbywają się w tym samym roku. Niestety, polscy sportowcy nie zdobyli na nich żadnych medali. Podobnie było podczas Igrzysk w japońskim Nagano.

Dopiero w lutym 2002 w amerykańskim Salt Lake City dwa medale dla polski (srebrny i brązowy) zdobył Adam Małysz. Luty na świecie bywał burzliwym miesiącem w 1995 roku upadł brytyjski Barings Bank. Był to najstarszy brytyjski bank inwestycyjny istniejący od 1762. Po bankructwie został przejęty przez ING Group za cenę jednego funta. W roku 1998 3 lutego – amerykański samolot wojskowy spowodował wypadek...

Wydanie: 10/2011, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail