Marketing internetowy w turystyce

Popyt na usługi turystyczne znajduje się wciąż na krzywej wznoszącej. Co warunkuje decyzje zakupowe i jak kształtować zapotrzebowanie na konkretne produkty turystyczne? Mimo powszechnych deklaracji, że decyzja zakupu została podjęta niezależnie od wpływu reklamy, w rzeczywistości turyści kuszeni obietnicami luksusu, niskich cen, pięknych okoliczności przyrody wybierają kierując się pragnieniami, które w znacznej mierze ukierunkowują właśnie kampanie reklamowe.


Wraz z nadejściem wakacji widać wyraźną intensyfikację działań promocyjnych różnych kierunków i ofert turystycznych. Dzisiejszy rynek promocji on-line obfituje w coraz to nowe trendy: od dużych, standardowych form reklamowych, po niewielkie elementy tekstowo-graficzne, AdWords,  marketing szeptany i nie tylko. Dynamicznie rośnie znaczenie portali społecznościowych w działaniach marketingowych, czyli rynku reklamy w serwisach WWW, z których korzystamy na co dzień. Facebook rozwija się w mgnieniu oka, jednak nie należy zapominać o wykorzystaniu bardziej tradycyjnych środków reklamowych: banerów reklamowych, mailingów, kampanii w wyszukiwarkach. Projektując każdą strategię e-marketingową warto zastanowić się nad tym, jak zaciekawić odbiorcę właśnie naszą reklamą i wybić się na tle konkurencji.


Analizując turystyczne kampanie reklamowe emitowane w Internecie można odnieść wrażenie, że to przede wszystkim biura podróży oraz internetowe agencje turystyczne uciekają się do reklamy swoich produktów. Jednak przy tak dynamicznym rozwoju rynku turystycznego także podmioty branż około turystycznych: hotelarskiej, gastronomicznej, przewozowej, eventowej (organizatorzy imprez plenerowych, konferencji, spotkań itp.) muszą  postawić na aktywną promocję swoich usług i produktów. Kampania reklamowa nie musi się wiązać z wielkimi kosztami oraz najmem profesjonalnych agencji reklamowych. Nawet niewielkim sumptem można zbudować pozytywny wizerunek w Internecie i przyciągnąć uwagę turysty surfującego po sieci. Czasami wystarczą powszechnie dostępne narzędzia promocji oraz znajomość ich wykorzystania, bowiem nieumiejętna kampania promocyjna może przynieść skutek odwroty do zamierzonego. Oto kilka case studies – przykładów wykwalifikowanych trenerów Marketingu Internetowego w Turystyce , które prezentują proste wykorzystanie rynku reklamy on-line w branży turystycznej.


Case 1: Rozbudowana kampania AdWords skoncentrowana na cechach charakterystycznych...

Wydanie: 11/2011, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail