Pamiątki bez etykiety „Made in China”

Kto z nas tego nie przeżył? Jedziemy na wymarzoną wycieczkę do ciepłych krajów. Wyśmienicie się bawimy, korzystamy z dobrodziejstw słonecznych promieni i gorącego klimatu. Zwiedzamy i kupujemy pamiątki, by pielęgnować w przyszłości wspomnienia z podróży. A jeśli o pamiątkach mowa, wśród turystów dominują generalnie dwa typy podejścia do zakupów: nabywanie bez opamiętania ton bazarowych gadżetów lub odkładanie decyzji o zakupie na ostatnią chwilę. Oba te zachowania sprawiają, że do naszych domów po powrocie trafiają często tandetne przedmioty „Made in China”…

 



Zakup pamiątek to jeden z obowiązkowych punktów każdego wakacyjnego wyjazdu. Przecież mama tak bardzo chciała, żebyśmy znaleźli jej jakiś ładny eksponat z Egiptu. A nasz kolega, fan piłki nożnej, chciał mieć ładny narodowy akcent z Barcelony. Nie wspominając już, że sami nie chcemy, aby o podróży przypominały nam jednynie zdjęcia na karcie pamięci. Wśród turystów odnajdziemy dwa zasadnicze typy nabywców pamiątek. Pierwszym z nich jest osoba, która zwiedzając każdy zabytek, odwiedza także lokalne stragany i targi z pamiątkami, wynosząc z nich tony różnych gadżetów: kubków, figurek, czapek, breloczków, itp. Drugi wariant natomiast, oddając się słodkiemu lenistwu, pozostawia zakupy na ostatni dzień swojego pobytu. Niestety z reguły ma już wtedy mało czasu, mało pieniędzy i pomysłów. Co więc robi? Idzie do pierwszego lepszego sklepu z pamiątkami i kupuje coś, co wydaje mu się kojarzyć z krajem, w którym jest. Najlepiej, żeby miało nazwę kraju wypisaną dużymi literami.

–  Największym popytem cieszą się kubki, magnesy na lodówkę, figurki z nazwą Kraków – mówi Krzysiek, sprzedający pamiątki w jednym ze sklepów na  krakowskim rynku. – Regionalne pamiątki cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Pytany o producenta sprzedawanych najczęściej pamiątek przyznaje wprost: – Większość z nich ma naklejkę „Made in China”.

Czy kupowanie chińskich figurek, które zostaną włożone do pudełka i zapomniane ma sens? Może lepiej wcześniej wiedzieć, co warto kupić, aby pamiątka rzeczywiście była dla nas i naszych najbliższych rzeczą wyjątkową. Radzimy więc, czego warto poszukać w...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail