Szkolenia w turystyce – to się naprawdę opłaca!

John C. Maxwell – jeden z najbardziej cenionych współczesnych autorów i doradców biznesowych – sugeruje, że „we współczesnym świecie każda firma, instytucja czy organizacja może się efektywnie rozwijać tylko dzięki inwestowaniu w swoje największe i niewyczerpane bogactwo – w ludzi”.

 



W 100 procentach zgadzam się z tym zdaniem, a branża turystyczna nie jest pod tym względem z pewnością żadnym wyjątkiem, wręcz przeciwnie. W dobie rosnącej konkurencji na rynku turystycznym szczególnie istotne są wszelkie czynniki różnicujące, a profesjonalny, przeszkolony i kompetentny personel takim czynnikiem być może i być powinien. Kadra zarządzająca każdej firmy turystycznej (biura podróży, hotelu, restauracji itd. itp.) powinna podjąć strategiczną decyzję o inwestowaniu w rozwój kapitału ludzkiego. Inwestowanie to może mieć oczywiście różny charakter, ale dwie podstawowe formy to szkolenia i systemy motywacyjne. Dziś dotkniemy tej pierwszej kwestii.

 

Szkolić? Ale jak?

Na rynku szkoleniowym spotykamy trzy podstawowe formy szkoleń: szkolenia otwarte z naborem indywidualnym dla wszystkich chętnych, szkolenia zamknięte, dedykowane pracownikom jednej firmy, oraz szkolenia e-learning, z wykorzystaniem komputera i internetu. Każda z wymienionych form ma swoje plusy i minusy, moim jednak zdaniem optymalną formułą szkoleniową dla branży turystycznej są szkolenia zamknięte. Dlaczego? Po pierwsze, mamy wpływ na kształt programu i dopasowanie go do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań. Po drugie, zyskujemy efekt integracyjny zespołu. Po trzecie, po szkoleniu otrzymujemy pełny raport ze wskazaniem kluczowych kwestii i rozwiązań perspektywicznych. Dodatkowo mamy swobodę wyboru miejsca szkolenia, formuły, trenera prowadzącego… Plus za plusem! Tematyka szkoleń branżowych może być oczywiście różna. Najczęściej szefowie i szefowe wybierają jednak te związane z obsługą klienta i sztuką sprzedaży. Nie jest to chyba zaskakujące, bo przecież de facto to najważniejsze umiejętności w turystyce. Jak obsłużyć klienta, żeby był usatysfakcjonowany, a co więcej, żeby do nas wracał i polecał nas innym? Jak sprzedawać nasze usługi z sukcesem? Na te i wiele innych pytań warto szukać odpowiedzi, a dobre szkolenie z pewnością nam w tym pomoże. Co więcej, wyposaży uczestników w konkretne narzędzia pomocne w codziennej pracy.

 

Po co i gdzie?

Każde tego typu szkolenie powinno być...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail