Chronić interesy przedsiębiorców

Decydenci odpowiedzialni za turystykę zauważyli powstanie naszej organizacji. Władze szukały kontaktu i były chętne do spotkań i konsultacji – mówi Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki oraz Neckermann Polska.

Rozmawia Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Krzysztof Piątek ukończył studia na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. W latach 1977-1991 pełnił kierownicze funkcje w PLL LOT, był m.in. szefem przedstawicielstwa LOT- u w Wiedniu, w latach 1991-1996 był dyrektorem American Express, stworzył strukturę i jest prezesem Neckermann Polska od 1996 r. W 2011 roku założył PZOT.

 



 

Polski Związku Organizatorów Turystyki jest młodą organizacją, powstał w ubiegłym roku. Skąd pomysł założenia związku?

 

Pomysł, by założyć organizację reprezentującą interesy touroperatorów zrodził się już dawno. Jednak dopiero w zeszłym roku udało się go sfinalizować. Dużo wcześniej, w trakcie rozmów z kolegami z branży pojawiała się kwestia braku organizacji, która by identyfikowała się z problemami touroperatorów. Organizacje skupiające hotelarzy, agentów touroperatorów, pilotów itd. zrzeszają tak różnorodną grupę, że trudno powiedzieć kogo właściwie reprezentują. Na przykład touroperator i agent turystyczny to partnerzy handlowi. Ściśle współpracujący, jednak trudno sobie wyobrazić reprezentowanie obu tych grup na raz. Przykładem sytuacji, w której uwidoczniły się różne interesy poszczególnych grup, była sprawa pyłu wulkanicznego, który uziemił samoloty. To była dla wszystkich zupełnie nowa sytuacja. Organizacje branżowe, władze nadzorujące turystykę mówiły, że to problem touroperatorów, choć opinie ekspertów w Europie były podzielone, bo przecież sytuacja związana była z siłą wyższą. To pokazuje, że nie było nikogo kto reprezentowałby interesy grupy jaką są organizatorzy. Jednak zaangażowanie się w taką działalność, kiedy na bieżąco prowadzi się biznes jest trudne z powodu braku czasu. Zrezygnowałem z pracy w Neckermannie w październiku 2010 roku, jednak zgodnie z umową byłem do dyspozycji do czasu znalezienia mojego następcy co trwało do marca 2011. Po tym terminie miałem nieco wolniejszą głowę i zwróciłem się do kolegów z branży czy są zainteresowani założeniem takiej organizacji.

 

Jakie są...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail