Nie wszyscy dostrzegają znaczący udział turystyki w tworzeniu PKB

Przede wszystkim musimy sobie zdawać sprawę z motywów, które kierują naszymi klientami. A te motywy w przypadku branży turystycznej wiążą się najczęściej z hasłami takimi jak odpoczynek, relaks, regeneracja… O takiej motywacji nie ma mowy w innych branżach – twierdzi Grzegorz Gołoś, trener i doradca w zakresie turystyki.

 



 

Grzegorz Gołoś (ur. 1976) – trener i doradca w zakresie turystyki, organizator wizyt studyjnych i green eventów, związany zawodowo z Grupą Ekspercką CSV oraz naukowo z Wydziałem Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie; prywatnie szczęśliwy mąż i tata oraz miłośnik Polesia, gdzie wkrótce otwiera własną działalność turystyczną pod marką POLESIE.info.

 

Dlaczego niektóre firmy zgłaszają się, by zorganizować szkolenie dla ich pracowników?

Motywy są bardzo różne. Z jednej strony mamy firmy dosyć prężnie działające, które chcą się nadal rozwijać i dostrzegają potrzebę praktycznego szkolenia swoich pracowników. Wiedzą po prostu, że jest to budowanie kapitału, który za chwilę zacznie procentować. Z drugiej strony są też firmy z różnego typu problemami. Jakaś dziedzina nie funkcjonuje tak jak powinna. To mogą być przykładowo kwestie związane z obsługą klienta, sprzedażą, promocją, budowaniem zespołu… Te firmy z oczywistych względów decydują się na organizację szkoleń: chcą po prostu rozwiązać problem i działać na dobrym poziomie. Nie chciałbym oceniać motywacji w tym względzie, ale zawsze powtarzam, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

 

Jak stwierdzić, że właśnie nadszedł moment kiedy bez szkolenia w firmie się nie obędzie?

Ten moment jest teraz. Naprawdę! Uważam, że wszystkie firmy powinny inwestować w szkolenia. I dokładnie tak to traktować: jako inwestycję, a nie koszt. Nie trzeba czekać na właściwy moment, bo właściwy moment już nadszedł. Im szybciej zdamy sobie z tego sprawę, tym lepiej. Każda firma, która chce minimalizować straty i maksymalizować zyski nie może sobie pozwolić na brak szkoleń dla swoich pracowników, bez względu na to czy będą to treningi grupowe, czy indywidualne. Cytując A. Koziara „Dzisiaj wygrywa się ludźmi, bo tylko ich nie można skopiować”. Jeśli chcemy rynkowych zwycięstw, przewagi konkurencyjnej, zadowolonych klientów i zmotywowanych pracowników to wybór jest prosty.

 

Wydaje się, że najtrudniej jest stwierdzić jakie szkolenie jest potrzebne w mojej firmie. Czym się kierować przy doborze?

Najlepiej zdać się w tej materii na specjalistów. Nie musimy sami decydować o...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail