Weekendowy klient

Od dawna daje się zauważyć w Polsce tendencję do skracania wypoczynku i rozbijania go na krótkie kilkudniowe wyjazdy. Sprzyjają temu szczególnie tzw. długie weekendy, których w tym roku jest z uwagi na układ kalendarza wyjątkowo dużo.

Nadal zdecydowana większość Polaków uważa, że dobry wypoczynek trwa przynajmniej dwa tygodnie.

Jak chcemy wypoczywać

W ankiecie portalu Praca.pl, przeprowadzonej w ubiegłym roku dwutygodniowy urlop jako niezbędny uznało 33 proc. osób. Grupa tych, którym wystarczy kilkudniowy wypoczynek stanowiła 9 proc. badanych. Warto jednak pamiętać, że zwolennicy krótkiego wypoczynku zwykle wyjeżdżają więcej niż raz w roku co powoduje, że ich wydatki ulegają zwielokrotnieniu. Ponadto powyższe badanie pokazuje obraz preferencji urlopowych. Tymczasem w rzeczywistości część ze zwolenników długich wyjazdów udaje się również na krótkie weekendowe wypady.

 

Polska coraz lepsza

Niewątpliwie wpływa na to rozwój bazy hotelowej w Polsce oraz rosnąca zamożność społeczeństwa. Takie wyjazdy nie są i jeszcze długo nie będą dobrem pierwszej potrzeby, jednak coraz większa grupa osób może sobie na nie pozwolić. Ponadto z tej formy wypoczynku często korzystają osoby zapracowane i co za tym idzie mające do dyspozycji większe niż przeciętne dochody. Ten typ turysty poszukuje zwykle szybkiej regeneracji i intensywnego programu. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na większą ilość krótkich wyjazdów jest ponowne „odkrycie” atrakcji turystycznych naszego kraju. Po zachłystnięciu się ofertą zagraniczną wielu turystów zaczyna znów wypoczywać w kraju. Zwłaszcza, że dzięki inwestycjom zarówno infrastruktura jak i oferta stały się dużo bardziej atrakcyjne niż jeszcze kilka lat temu. O preferencje „weekendowych” turystów zapytaliśmy specjalistów z branży hotelarskiej.

 

Iwona Dann,

kierownik SPA w Hotelu Zamek Ryn

rt-2013-02-36W ostatnich latach wellness & spa zyskało dużą popularność wśród Polaków. Odpowiadając na oczekiwania gości,...

Wydanie: 11/2012, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail