Znamy hotel z pomysłem

7. edycja konkursu „Hotelarza” Hotel z Pomysłem rozstrzygnięta. Ideą konkursu Hotel z Pomysłem jest przedstawianie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, pomysłów o dużych walorach estetycznych i jednocześnie funkcjonalnych, promowanie inicjatyw łączących najnowsze trendy z zakresu architektury, designu i zarządzania ze specyfiką polskiego rynku.

rt-2014-02-14

Dlatego głównym kryterium, jakim kierują się członkowie jury oceniający obiekty zgłoszone do konkursu, jest szeroko rozumiany POMYSŁ, jaki hotel ma na siebie i na swoją obecność na rynku noclegowym. Zwycięzcą w tym roku okazał się hotel Narvil Conference & SPA. Ten 4-gwiazdkowy obiekt położony jest nad Narwią w Serocku i dysponuje ponad 330 pokojami. Zaprojektowany został przez pracownię KM Rubaszkiewicz. – To miejsce, które od początku miało pomysł na siebie, oparty na bliskim kontakcie z naturą. Symbolem hotelu jest woda i ten motyw przewija się w każdym jego aspekcie, włącznie z nazewnictwem wszystkich części hotelu nawiązującym do rzek, mórz i oceanów – uzasadniał wybór Rafał Szubstarski, redaktor naczelny miesięcznika „Hotelarz”. O drugie miejsce zaciekle walczyły dwa hotele z bardzo wyrazistymi i przemyślanymi pomysłami. Ostatecznie obydwa zajęły ex aequo drugie miejsce.

Doubletree by Hilton to 200-pokojowy hotel uruchomiony przy byłej Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi, nazywanej „polskim Hollywood”. Umiał on nawiązać do tej historii projektem pracowni Kuryłowicz & Associates. Fasadę budynku pokrywa kadr z pierwszego polskiego filmu powojennego „Zakazane piosenki”, w korytarzach hotelu znajdują się zdjęcia z filmów, które były kręcone w łódzkich halach filmowych, a basen zdobią mozaiki z kadrów etiudy Romana Polańskiego „Dwaj ludzie z szafą”. Tyle samo głosów zebrał Blow Up 50 50. 5-gwiazdkowy Blow Up z 22 pokojami ulokowany w Starym Browarze w Poznaniu sam siebie określa nie tyle hotelem, co interaktywnym dziełem sztuki, oferując „połączenie luksusu, innowacyjnej technologii oraz osobistego eksperymentu artystycznego”. Niewątpliwie nie można mu odmówić oryginalnego pomysłu wyróżniającego go w branży hotelarskiej, np. zamiast klucza gościom wręczany jest iPhone umożliwiający znalezienie pokoju (nie mają one numerów) i otwarcie nim drzwi. Na trzecim miejscu znalazł się obchodzący w ubiegłym roku swoje 100-lecie hotel Polonia Palace w Warszawie, który po generalnym remoncie sprzed kilku lat odzyskał swój blask i miejsce na hotelarskiej mapie Warszawy.

Wydanie: 10/2013, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail