Prowadzenie biura podróży w pytaniach i odpowiedziach

Po omówieniu najważniejszych rozdziałów ustawy o usługach turystycznych postanowiliśmy odpowiedzieć na niektóre pytania nadesłane do redakcji przez czytelników. Dziękujemy za te już nadesłane i zachęcamy do wysyłania kolejnych.

rt-2014-06-17

W trakcie prowadzenia biura podróży mogą zaistnieć sytuacje, których konsekwencją będzie potrzeba zawieszenia na jakiś czas działalności czy nawet likwidacja biura. Działalność biura podróży to przede wszystkim czynności związane z obsługą klientów. Tym razem odpowiemy na pytania: Czy można zawiesić działalność jako organizator turystyki i czy można pobierać przedpłaty od klientów na rzecz przyszłych imprez turystycznych oraz jaka przyczyna może decydować o likwidacji biura podróży.

Zawieszenie działalności gospodarczej organizatora turystyki

Jestem organizatorem turystyki i chciałabym zawiesić na jakiś czas działalność gospodarczą. Czy istnieje taka możliwość?

Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą organizatora turystyki może zawiesić wykonywanie tej działalności, tylko jeśli nie zatrudnia pracowników. O zawieszeniu wykonywania działalności, przedłużeniu zawieszenia lub wznowieniu jej wykonywania przedsiębiorca jest zobowiązany zawiadomić pisemnie marszałka województwa w terminie 7 dni od dnia zawieszenia, przedłużenia zawieszenia lub wznowienia wykonywania działalności. W przypadku zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres krótszy niż 24 miesiące, przedsiębiorca może przedłużyć ten okres łącznie do 24 miesięcy. Zawieszenie przez przedsiębiorcę wykonywania działalności organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku wywiązania się z umów zawartych z klientami w okresie przed zawieszeniem działalności organizatora turystyki. W wypadku niepowiadomienia przez przedsiębiorcę o wznowieniu wykonywania działalności organizatora turystyki, po upływie...

Wydanie: 3/2014, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail