Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Travelport mocniejszy w hotelach

Firma poinformowała o przejęciu firmy Hotelzon od jej poprzedniego właściciela — Esy Karppinena. Hotelzon jest jednym z wiodących dostawców technologii służącej do dystrybucji usług hotelowych dla klientów biznesowych (B2B). Wartość transakcji nie została podana do wiadomości publicznej.

rt-2014-07-07

Travelport dokonał tej inwestycji w ramach swojej strategii, której celem jest przebudowa i wzmocnienie oferty rezerwacji hotelowych skierowanej do klientów biznesowych oraz organizatorów podróży służbowych. Przejęcie to wspomoże także działania firmy Travelport zmierzające do ułatwienia rezerwacji hotelowych osobom podróżującym służbowo. W ostatnich latach Travelport koncentrował się na rozwoju swojej oferty „Beyond Air”, w której skład wchodzą rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów oraz obsługa płatności. Jest to podyktowane potencjałem rozwojowym tych sektorów działalności oraz zapotrzebowaniem zgłaszanym przez korporacje, operatorów hoteli i klientów biur podróży. Wartość rezerwacji hotelowych na całym świecie ma według prognoz rosnąć w tempie 6 proc. rocznie, czyli z 480 mld USD w roku 2013 do 600 mld USD w roku 2017. Branża hotelowa pozostaje jednak w stanie dużego rozdrobnienia – według Euromonitora dziesięć największych sieci hotelarskich ma poniżej 20 proc. udziałów w przychodach z rezerwacji pokoi hotelowych w Europie i Azji. Przez organizatorów podróży służbowych przechodzi zaledwie 30–50 proc. korporacyjnych rezerwacji hotelowych, co oznacza, że bardzo duża liczba rezerwacji jest wciąż dokonywana bezpośrednio przez podróżnych. Przejęcie firmy Hotelzon pozwoli korporacjom i biurom podróży korzystającym z usług firmy Travelport na dostęp do narzędzia rezerwacji z rozbudowaną, niezależną bazą informacji o hotelach. Rozwiązanie firmy Hotelzon doskonale sprawdza się również wówczas, gdy rezerwacja hotelowa nie jest jedynie dodatkiem do biletów lotniczych. Jest to szczególnie istotne w przypadku Europy kontynentalnej, gdzie wiele podróży służbowych odbywa się w granicach rodzinnego kraju osoby podróżującej lub ogranicza się do państw sąsiednich, przez co częściej wybierane są podróże pociągiem lub samochodem niż samolotem. Firma Hotelzon będzie kontynuować działalność pod własną marką, a na jej czele pozostanie obecny dyrektor generalny Jani Kaskinen. Jego zwierzchnikiem będzie Niklas Andréen kierujący globalną działalnością firmy Travelport w sektorze usług hotelarskich, wynajmu samochodów oraz reklamy.

Wydanie: 4/2014, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Ponad 3 miliony pasażerów na wrocławskim lotnisku
Na progu sezonu jesienno-zimowego ruch w Porcie Lotniczym Wrocław pozostaje na wysokim poziomie. Można już prognozować, że w tym roku lotnisko ponownie pobije swój...

GDS - Globalne Systemy Dystrybucji - dodatek do Rynku Turystycznego
Dodatek do Rynku Turystycznego traktujący o technologiach w turystyce.   Jak co roku oddajemy w ręce naszych czytelników specjalny dodatek dotyczący najnowszych...

Niemiecka turystyka 30 lat po upadku muru
Upadek Muru Berlińskiego w listopadzie 1989 r. i zjednoczenie Niemiec w następnym roku stały się najsilniejszymi motorami wzrostu niemieckiej turystyki...

GDS - Globalne Systemy Dystrybucji - dodatek do Rynku Turystycznego
Wywiady, nowości, trendy – najnowsze technologie w naszym corocznym dodatku. W tym roku piszemy nie tylko o Globalnych Systemach Dystrybucji, ale i innych...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności