Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Turystyka na facebooku

Branża turystyczna na tym portalu ma się coraz lepiej. Bo największy serwis społecznościowy staje się równocześnie najlepszym serwisem rekomendacyjnym świata.

rt-2014-07-27

Od dawna jest on jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Z tego powodu aktywność na nim ma bezpośredni wpływ na pozycję i wyniki firmy. Zmiany wprowadzane przez Facebooka czynią go także doskonałym narzędziem dla marketerów. W żadnym innymi portalu społecznościowym nie można tak precyzyjnie kierować przekazu reklamowego. – Warto także analizować sezonowe zachowania zarówno internautów, jak i aktywności samych biur podróży na Facebooku. Obserwujemy tu dwa szczyty: na początku sezonu zimowego i letniego – zwraca uwagę Oskar Berezowski, analityk NapoleonCat.com.

Co i kogo zbadano?

NapoleonCat.com przebadał ponad 6,5 tysiąca stron biur podróży, hoteli, linii lotniczych, lotnisk, muzeów, blogów podróżniczych. Dzięki temu możemy zrozumieć schematy zachowań osób, które są zainteresowane turystyką i skuteczniej prowadzić działania marketingowe w największym serwisie społecznościowym świata. Największy w Polsce raport aktywności branży turystycznej na Facebooku, przygotowany pod patronatem Rynku Turystycznego, analizuje prawie 3 tys. profili hoteli (dokładnie 2984) i 1920 stron mniejszych i większych biur podróży. Ponadto na portalu zanalizowano profile 802 placówek muzealnych, 180 hosteli oraz 168 lotnisk. Raport analizuje między innymi zainteresowania użytkowników tego portalu społecznościowego. Dlaczego to takie ważne? Społeczności to miejsce, gdzie skuteczność komunikacji często zależy od kontekstu. Wiedząc czego szukają ludzie łatwiej jest przygotować strategię komunikacji.

rt-2014-07-28

Ma to znaczenie nie tylko dla komunikacji, ale i targetowania reklam. A kim są polscy użytkownicy? Aż 52 proc. z nich to kobiety. Jest ich w sumie 6,4 mln. Mężczyzn jest tam 5,8 mln (48 proc.). Najliczniejsza jest grupa w przedziale wieku pomiędzy 25 a 34 lata. Jest ich około 3,6 mln. Kolejną liczącą około 3 mln użytkowników jest grupa w wieku 18-24 lata. Najmłodszych użytkowników (13-18 lat) jest około 2,8 mln. Dopiero na czwartym miejscu znaleźli się Polacy w wieku 36-44 lata (1,68 mln). Dalej kolejno mamy osoby w wieku 45-54 (660 tys.), 55-64 (420 tys.) i ponad 65 lat (220 tys.). W sumie swoje profile ma na tym portalu 12,38 mln Polaków.

Kto jest...

Wydanie: 4/2014, RAPORT

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności