Tanie i drogie biura podróży – teraz i przed rokiem

Siódme z kolei porównanie cen imprez turystycznych oferowanych przez wiodących polskich touroperatorów obejmuje zestawienie z 12 września 2014 wobec sytuacji sprzed 12 miesięcy i, tak jak poprzednio, zawiera też komentarz omawiający zmiany zaistniałe w tym okresie.

rt-2014-09-22

Ponieważ oba zestawienia prezentują sytuację w zakresie cen wycieczek realizowanych w samym końcu sezonu letniego (koniec września i początek października), które są właściwie cenami last minute, to zestawienia te mają charakter dość nietypowy. Zawarte w nich ceny pokazują w dużej mierze relacje pozostałej jeszcze do sprzedaży oferty u poszczególnych touroperatorów, a nie stanowią rezultatu starannie planowanej sezonowej polityki cenowej. W samym końcu lata ich najczęstszym celem jest bowiem „upchnięcie” końcówek jeszcze niesprzedanych wycieczek, a nie ogólne priorytety zarządzania cenami imprez czy obawy przed niepotrzebnym przyzwyczajaniem klientów do zbyt niskich pułapów cenowych. Kolejną ważną kwestią rzutującą na wrześniowe porównania średnich poziomów cenowych w poszczególnych biurach podróży jest sprawa ponownego powrotu sporej nadpodaży, która pojawiła się na rynku wraz z końcem okresu wakacyjnego. Przed miesiącem, przy okazji omawiania sytuacji sierpniowej, zaznaczono że przedwakacyjna nadpodaż wycieczek przekształciła się następnie w ich niedobór, a ich ceny w ostatniej dekadzie lipca i pierwszej dekadzie sierpnia były nawet wyższe od bardzo wysokich poziomów ubiegłorocznych. Obraz ten uległ całkowitej zmianie i stanowi poważny symptom nowego zjawiska, którego bliższe omówienie zawiera następny materiał zawarty w tym wydaniu.

Najatrakcyjniejsze biura

Przed rokiem relatywnie najatrakcyjniejsze ceny wycieczek w końcówce sezonu oferowali organizatorzy specjalizujący się w kierunkach greckich, czyli Grecos Holiday i 7islands oraz biura mocno dotknięte przez gwałtowny spadek popytu na kierunkach egipskich wywołany poważnymi niepokojami społecznymi w tym kraju, czyli Alfa Star...

Wydanie: 5/2014, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail