Kto płacił Visą w Polsce?

Jak wynika z danych Visa Europe, zagraniczni goście płacąc swoimi kartami Visa podczas pobytu w Polsce pomiędzy początkiem czerwca a końcem sierpnia dokonali transakcji na łączną kwotę 295 mln euro. To oznacza wzrost o 12 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej.

Goście z zagranicy najchętniej opłacali w ten sposób wydatki na hotele, paliwo oraz odzież. W okresie wakacyjnym, od czerwca do sierpnia br., 62 proc. – prawie 183 mln euro – wydatków obcokrajowców korzystających z kart Visa w Polsce przypadło na obywateli państw Unii Europejskiej. Wśród pierwszych 20 krajów, z których goście płacili kartami Visa w Polsce, najwięcej, aż 18, to państwa europejskie. Najaktywniejszym wakacyjnym miesiącem pod względem takich wydatków był sierpień, kiedy zagraniczni goście dokonali ponad 2,3 mln transakcji. Podczas wakacji w Polsce najwięcej kartami Visa płacili Niemcy – 46 mln euro, Brytyjczycy – 44 mln euro (dokonali także największej liczby transakcji – 985 tys.) i Norwegowie – 40 mln euro. W porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej wzrost wartości transakcji w odniesieniu do tych trzech krajów wyniósł średnio 21 proc. Kolejni pod względem wartości wydatków Amerykanie opłacili transakcje o łącznej wartości 18 mln euro. Znaczne przyrosty liczby i wartości transakcji dokonanych zagranicznymi kartami Visa w Polsce w stosunku do ubiegłorocznych wakacji odnotowano w przypadku krajów bezpośrednio sąsiadujących – Białorusi (wzrost liczby transakcji o 52 proc. i wartości o 33 proc.) oraz Słowacji (wzrost odpowiednio o 60 proc. i 46 proc.). Dokonując płatności kartami Visa w Polsce, obcokrajowcy najwięcej wydali na hotele – od czerwca do sierpnia br. opłacono w tej kategorii rachunki o łącznej wartości 56 mln euro. Średni „hotelowy” wydatek to 142 euro. Goście z zagranicy dużo wydali także na benzynę (49 mln euro) oraz odzież (36 mln euro). Znaczną liczbę transakcji, choć o mniejszej łącznej wartości (27 mln euro), odnotowano w kategorii wydatków na rozrywkę – ponad 1 mln 50 tys. Największy wzrost dotyczył wydatków na usługi – 35 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Wydanie: 6/2014, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail