Assessment center – czy jest się czego bać?

Twój samolot rozbija się na środku pustyni. Nie masz z nikim łączności. Przed tobą perspektywa mroźnej nocy we wraku lub wędrówki w nieznane w poszukiwaniu pomocy. To nie scenariusz nowego filmu z Tomem Cruise’em, ale typowe zadanie z assessment center, czyli jednej z metod rekrutacji, która pozwala na wszechstronne sprawdzenie kandydata do pracy.

rt-2014-12-37

Oczywiście pierwszym etapem rekrutacji w przeważającej większości przypadków jest selekcja kandydatów na podstawie CV. Nie zawsze jednak osoba z najbogatszym życiorysem najlepiej nadaje się na określone stanowisko. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zweryfikowanie kompetencji, którymi chwalą się kandydaci, jest assessment center.

Czego się spodziewać?

Najczęściej z takiej metody korzystają duże korporacje, ale coraz częściej sięgają po nią także mniejsze firmy. To dlatego, że ma ona ogromną przewagę nad zwyczajną rozmową kwalifikacyjną. Wiele pytań zadawanych podczas rozmów można przewidzieć, przez co łatwiej się do nich przygotować. W efekcie trudno jest sprawdzić, jak kandydat radzi sobie w nowych sytuacjach, poznać jego metody działania i to, jak radzi sobie w zespole. Natomiast assessment center daje taką możliwość. To nie tylko rozmowa, to przede wszystkim szereg różnorodnych zadań, zarówno bezpośrednio związanych z danym stanowiskiem, jak i bardziej ogólnych, dotyczących umiejętności miękkich. W ramach assessment center zazwyczaj spotkać można trzy...

Wydanie: 10/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail