Czy jest jeszcze miejsce dla pośredników w turystyce?

Handel i pośrednictwo od wieków uważane były za bardzo intratne zajęcie. Funkcjonowało nawet mądre życiowo powiedzenie, że „lepsze deko handlu niż kilo roboty”.

rt-2014-12-38

Pośrednictwo jest czynnością zbliżoną do niego mentalnie, tyle że nie obraca się w nim towarami (choć w potocznym rozumieniu też się czasem tak przyjmuje), a działa na podstawie warunków umowy pośrednictwa, w której jedna strona zobowiązuje się wobec drugiej doprowadzić do zawarcia jakiejś umowy lub przy zawarciu takiej umowy pośredniczyć. Pośrednik w dawnych czasach miał w obrocie gospodarczym dużo silniejszą pozycję niż obecnie. Najkrócej mówiąc wynikać ona mogła ze względów formalnych (wymóg posiadania licencji) i/lub z dostępu do specjalistycznej wiedzy, której nie posiadał zainteresowany, więc zmuszony był do korzystania z usług zorientowanego w temacie pośrednika. Dzisiaj, w czasach liberalizmu, wymóg licencjonowania czynności staje się stopniowo coraz rzadszy (tzw. deregulacja), a z dostępem do wiedzy też jest coraz lepiej. Dzięki internetowi, rozmaitym wyszukiwarkom i aplikacjom nastąpił w tej kwestii wręcz rewolucyjny postęp. W ten sposób przyszły dla pośredników ciężkie czasy i są oni sukcesywnie eliminowani z wielu dziedzin, w których niegdyś odgrywali role panów życia oraz alfy i omegi.

Nowe technologie zmieniły układ sił w turystyce

Nie inaczej jest dzisiaj w turystyce wyjazdowej. W uproszczeniu dostawcami kluczowych usług w tej branży są przewoźnicy (zapewniają transport, głównie lotniczy) oraz hotele (które zapewniają noclegi, wyżywienie i ewentualnie dodatkowe opcje). W branży działają tzw. touroperatorzy, którzy spełniają rolę mentalnie zbliżoną do pośrednika między bezpośrednimi dostawcami usług a klientami. Łączą oni przeloty oraz pobyty w hotelach w jedną całość i dodają nowe drobniejsze elementy, jak np. transfer i/lub opiekę rezydenta. Co...

Wydanie: 10/2014, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail