Wyróżnij się mądrze

Po burzliwych wyborach samorządowych w wielu polskich miastach pojawili się nowi decydenci. Ich ważnym, choć często niedocenianym zadaniem jest budowanie atrakcyjnego wizerunku reprezentowanego miejsca.

rt-2014-12-45

Z myślą o nich, na podstawie ogólnopolskiego badania opinii publicznej, powstał raport Polak na wakacjach, czyli o marketingu miejsca oczami turystów, przygotowany przez agencję VMG PR. Na co warto zwrócić uwagę w procesie kreowania marki? Podmiotem przystępującym do poszukiwania wyróżników jest na ogół biuro promocji lub odpowiednik takiego organu. Zasiadający w nim urzędnicy to ludzie „stąd”. Posiadają niezwykle szeroką wiedzę na temat swojego miejsca. Nadmiar informacji nie jest jednak ich sprzymierzeńcem, gdyż patrząc przez pryzmat takiej mozaiki mogą zatracić zdolność postrzegania tego, co pozornie wydaje się oczywiste.

Potrzeba odkrycia niedostrzegalnego

Powszechnym podejściem jest szukanie „lepszych” wyróżników. Lepsze to takie, o których nikt do tej pory nie pomyślał, a przecież „idealnie definiują one nasz charakter”. Takie podejście może niestety doprowadzić do absurdów rodem z komedii „Miś”, kiedy „…tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom!”. Postindustrialne miasto w regionie górniczym raczej ciężko będzie przedstawić jako raj dla zakochanych, mimo że sporo ludzi z pewnością się tutaj zakochuje. Podobnie region typowo rolniczy nie stanie się mekką biznesu jedynie dlatego, że otwarto w nim lotnisko. Taka promocja może zadziałać jednorazowo. Ktoś przyjedzie, powie „sprawdzam” i stwierdzi, że został oszukany. Najgorszy scenariusz to taki, w którym po powrocie do domu opowie o swoich odczuciach znajomym. W przypadku regionów i dużych miast pułapkę może również stanowić próba sprowadzenia charakteru miejsca do pojedynczego elementu. Jeśli dosłownie założymy, że żyjemy w „mieście mostów”, ciężko...

Wydanie: 10/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail