Od last minute do first minute czyli Polaków rok w hotelach

Klub travelowy Travelist.pl jest doskonałym przykładem na to, jak wiele może zmienić się przez rok. W poniższym raporcie przedstawiamy zmiany, jakie zaszły nie tylko w preferencjach klientów klubu ale na całym rynku.

pws-2015-01g-47

Polacy wciąż bardzo chętnie rezerwują wyjazdy na ostatnią chwilę, licząc na spore oszczędności. Z tym przede wszystkim kojarzy się zakup pobytów przez internet i przystosowane do tego portale, takie jak Travelist.pl. Widać jednak, że coraz silniej przekonujemy się do rezerwowania noclegów ze sporym wyprzedzeniem – pakiety first minute stają się coraz popularniejsze. W odpowiedzi na to Travelist.pl zaczął przygotowywać swoje oferty przed hotelami, wcześniej przedstawiając swoim klubowiczom atrakcyjne propozycje w odpowiednich zakładkach tematycznych na stronie – mowa tu o Bożym Narodzeniu i Wielkanocy. Dane Travelist.pl wskazują, że średnie booking window rozciąga się w czasie – klienci coraz wcześniej rezerwują pobyty. To pokazuje, że klubowicze nie traktują już portalu jedynie jako sposobu na spontaniczną rezerwację, ale korzystają z jego usług także wybierając się na dłużej planowane wakacje.

Ceny kilka procent w dół

W porównaniu z poprzednim rokiem, rok 2014 nie przyniósł znaczących zmian dotyczących kwot, jakie klubowicze są w stanie przeznaczyć na pobyt w hotelu. Wartą zauważenia kwestią jest jednak delikatny spadek cen za noc w hotelu – w roku 2013 roku wynosiły one średnio 308 złotych, natomiast w 2014 roku spadły do 293 złotych. Niższa jest także średnia wartość całej rezerwacji. Podczas gdy w roku 2013 roku wynosiła ona 1 228 złotych, w 2014 roku prawie o 90 złotych mniej. Z czego wynikają te różnice? Eksperci klubu Travelist.pl wskazują, że jedną z przyczyn jest proces negocjowania coraz lepszych ofert hoteli dostępnych na portalu. Coraz dłuższy czas obecności na rynku sprawia, że pozycja klubu w...

Wydanie: 12/2014, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail