Turystyce potrzebny jest dobry lobbing

Turystyka to duża branża, która wytwarza ponad 6 procent krajowego PKB i odpowiada za ponad 7 procent wszystkich miejsc pracy.

pws-2015-06g-33

Co ważne, zarówno w Polsce, jak i prawie we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej, tempo jej rozwoju istotnie przewyższa tempo rozwoju całości gospodarek i co również ważne – dotyczy to nawet ślamazarnych na ogół krajów strefy euro. Jeszcze ważniejsze, że perspektywy rozwoju turystyki w dającej się przewidzieć przyszłości również wyglądają bardzo korzystnie. Wydawałoby się zatem, że branża turystyczna należy do tych, które powinny być intensywnie popierane. Tak jednak nie jest. Ma ona bowiem jedną, ale za to bardzo istotną słabość, której na imię brak odpowiedniej siły przebicia. W różnym stopniu dotyczy ona poszczególnych państw Unii, ale szczególnie wyraźnie widoczne jest to w naszym kraju. Symptomatyczny jest tu dość powszechnie znany fakt, że były już minister sportu i turystyki Andrzej Biernat przedstawiał się zwykle jako minister sportu, jakby wstydząc się mniej prestiżowej części swojego ministerstwa.

Wielka i ważna branża, ale czeka w przedsionku...

Na ostatnim walnym zgromadzeniu Polskiej Izby Turystyki jej prezes Paweł Niewiadomski swoje wystąpienie zaczął od stwierdzenia, że dobrą wiadomością jest posiadanie przez branżę turystyczną bardzo silnego lobby w rządzie i w parlamencie, a złą, że to lobby dużo mówi, ale za to nic nie robi. Coś z tym lobby musi być jednak nie tak, skoro inny mówca Andrzej Kozłowski ubolewał potem, powołując się na udział turystyki w gospodarce państwa, że tak ważna branża zawsze czeka w przedsionku jak ubogi krewny. Zanim zacznie się rozważać, kto jest bliżej obiektywnej prawdy, warto zdać sobie sprawę ze znaczenia pojęć lobby oraz lobbingu i lobbystów.

Lobby, lobbing i lobbyści

Mówiąc najprościej, lobbing stanowi zgodne z prawem działania mające na celu zorganizowane wywieranie wpływu na organy władzy ustawodawczej (czasem wykonawczej) w celu uzyskania korzystnej decyzji lub jej zmodyfikowania w...

Wydanie: 2/2015, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail