Szara strefa to pięta achillesowa branży

– Oceniam, że nawet 50 proc. rynku stanowią podmioty, które nie spełniają wymogów ustawy o usługach turystycznych czy przepisów określonych przez MEN – mówi Kuba Marjański, dyrektor Biura Turystyki Aktywnej Kompas.

pws-2015-07c-33

Kuba Marjański – z wykształcenia informatyk, z zamiłowania żeglarz. Od 15 lat współtworzy Biuro Turystyki Aktywnej Kompas, które jest jednym z czołowych organizatorów turystyki młodzieżowej w Polsce.

Jak zaczął pan zajmować się organizacją wyjazdów dla dzieci i młodzieży?

W czasie studiów na Politechnice Gdańskiej poznałem właściciela BTA Kompas i sprawcę całego zamieszania, Macieja Sokołowskiego. Zaczęło się od pierwszego wyjazdu na zastępstwo za wychowawcę, który zachorował, potem zaczęliśmy tworzyć pierwsze obozy komputerowe w Polsce. Można powiedzieć, że przeszedłem całą możliwą drogę w turystyce młodzieżowej, poznając ją od podszewki: od wychowawcy, przez kierownika, koordynatora dojazdów i poszczególnych centrów obozowych aż po miejsce, które zajmuję obecnie.

Kiedy było łatwiej startować z takim biznesem, wtedy czy teraz?

Zdecydowanie kiedyś. Piętnaście lat temu rynek profesjonalnych wyjazdów dla dzieci i młodzieży dopiero się tworzył. Konkurencją dla nas były wyjazdy harcerskie czy wycieczki organizowane przez parafie. Jako pierwsi na rynku tworzyliśmy takie produkty jak Letnie Obozy Przygody ze wspinaczką, jaskiniami, paintballem oraz popularne obozy Interkamp, czyli obozy twórcze: od komputerowych, przez fotograficzne, po wokalne. Obecnie samych programów Interkamp mamy ponad czterdzieści. Zawsze staramy się wychodzić przed szereg i tworzyć innowacyjne w branży produkty – jak chociażby z sukcesem realizowane od dwóch lat obozy fanowskie.

Jak ocenia pan obecny rynek turystyki młodzieżowej? Jak duża jest w pana ocenie szara strefa?

Niestety to pięta achillesowa branży – co pokazał ostatni raport NIK. Oceniam, że nawet 50 proc. rynku stanowią podmioty, które nie spełniają wymogów ustawy o usługach...

Wydanie: 4/2015, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail