Czy biuro ponosi odpowiedzialność za nieudzielenie informacji?

Biuro podróży ma obowiązek poinformować klienta o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego.

pws-2015-07c-35

Dotyczy to wszelkich zagrożeń, także tych, które powstaną lub mogą powstać po zawarciu umowy. Nie wszystkie jednak biura podróży stosują się do tego przepisu. Ryzyko zamieszek, ataków terrorystycznych bądź działań wojennych pojawia się w coraz większej liczbie państw – także w tych, do których chętnie udają się polscy turyści. Jak pokazują wydarzenia z marca i czerwca tego roku w Tunezji – problem jest na tyle realny, że biura podróży powinny poważnie do niego podejść. Tym bardziej, że w ostatnim czasie do jednego z polskich sądów trafił pozew przeciwko biuru podróży. Sprawa dotyczy pokaźnego odszkodowania. Występuje o nie klientka biura, której mąż zginął w zamachu terrorystycznym w muzeum Bardo w Tunezji. W tej chwili trudno określić, jak sprawę w tym konkretnym przypadku rozstrzygnie sąd. Klientka biura domaga się 800 tysięcy złotych odszkodowania: 700 tys. za śmierć męża i 100 tys. za krzywdy, których doznała ona sama. Jest to pierwsza sprawa tego typu. Miejmy nadzieję, że rozstrzygnięcie sądu pomoże w przyszłości w interpretowaniu dość nieprecyzyjnych przepisów, a może będzie nawet argumentem na rzecz ich zmiany. To wydaje się przyczyną, dla której trudno w tej chwili postawić kropkę nad i, a zdania samego środowiska też nie są jednoznaczne. Ustawa o usługach turystycznych zobowiązuje biuro podróży do powiadomienia klientów o szczególnych zagrożeniach mogących narazić czyjeś życie lub zdrowie, jakie mogą się zdarzyć na odwiedzanym terenie. Sformułowanie to jest na tyle nieprecyzyjne, że nie wiadomo dokładnie, w jakich sytuacjach biuro podróży powinno takie ostrzeżenie wydać.

Wydanie: 4/2015, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail