Kim jest klient Groupon Travel?

Jak wynika z analizy sprzedażowej oferty Travel dostępnej na Grouponie, statystyczny klient platformy jedzie na siedmiodniowy urlop. Jeśli wypoczywa w Polsce, to najczęściej w górach, a na wakacje dla dwóch osób wydaje 3-5,5 tysiąca złotych. Z każdym rokiem coraz więcej klientów decyduje się na zakupy przez internet, dotyczy to również wycieczek czy krótkich wyjazdów urlopowych.

pws-2015-09m-09

Z badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród klientów Groupona wynika, że kupujący usługi turystyczne w internecie to najczęściej kobiety, mieszkanki dużych miast i aglomeracji. Blisko 76,8 proc. konsumentów posiada wyższe lub średnie (22,3 proc.) wykształcenie, a 86 proc. to osoby w wieku 25-54 lata, zarabiające powyżej średniej krajowej. Groupon Travel Polska oferuje już ponad 750 wyjazdów dostępnych na stronie lub przez aplikację mobilną, z czego blisko 61 proc. ofert turystycznych to wycieczki krajowe, jak wynika z wewnętrznych danych platformy zebranych od marca do lipca 2015 r. Co może być zaskoczeniem, najbardziej popularnym kierunkiem tegorocznych wakacji według statystyk Travel są góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. Ubiegłego lata Polacy najchętniej wypoczywali nad polskim morzem, ale i w tym roku jest to jedna z ulubionych destynacji, gdyż 1/3 klientów kupiła wycieczki nad Bałtyk. Jedynie 14 proc. klientów wybiera odpoczynek nad jeziorem. Polacy lubią spędzać urlop za granicą. Spada popularność Egiptu i Tunezji na rzecz Europy południowej, jak również wschodniej i centralnej. Ponadto rośnie popularność wycieczek z dojazdem własnym. Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko-, jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Po przeprowadzeniu ankiety wśród osób, które niedawno wykupiły wycieczkę, dowiedzieliśmy się że aż 88,2 proc. klientów planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt, przy czym 43 proc. już w przeciągu najbliższego roku. Polacy chętnie wracają w miejsca, które się im spodobały i do których mają zaufanie. Urlop to czas na tyle ważny, że czasami nie chcemy ryzykować i wybieramy sprawdzone i ulubione miejsce

Wydanie: 6/2015, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail