Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Wydatki turystów

W okresie świąteczno-sylwestrowym zazwyczaj wydajemy więcej niż w innych miesiącach. Nie dotyczy to tylko Polaków, ale także obcokrajowców odwiedzających nasz kraj. Według danych GUS turyści z innych krajów wydają w Polsce coraz więcej – w pierwszej połowie 2015 roku ich wydatki w naszym kraju wyniosły 18,3 mld złotych, czyli ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Obcokrajowców najbardziej przyciągają niskie ceny, dobre jedzenie oraz piękne krajobrazy. Turyści bardzo chętnie robią także w Polsce zakupy. Wielu odwiedzających z innych państw europejskich często przyjeżdża w tym celu na jeden lub dwa dni. Badania POT pokazały, że wydatki na ubrania, biżuterię czy sprzęt elektroniczny zazwyczaj przewyższają wydatki na atrakcje. Polscy sprzedawcy starają się ułatwić klientom zagranicznym płatności oferując rozwiązania takie jak dynamiczne przeliczanie walut. Korzystając z DCC klient sam decyduje czy woli zapłacić w swojej rodzimej walucie, czy w polskich złotych. – Przeanalizowaliśmy kwoty transakcji przy użyciu kart płatniczych w sezonie świątecznym. Z naszych obserwacji wynika, że w tym okresie ożywia się wiele branż, z przypadkami wzrostu obrotu nawet do 55 proc. Z doświadczenia wiemy też, że klienci preferują opcję zapłaty w swojej rodzimej walucie i chętnie korzystają z tej możliwości – mówi Agnieszka Gerusel, specjalista ds. marketingu i rozwoju produktu w PaySquare.

Wydanie: 8/2015, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Znamy Polskie Marki Turystyczne
Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się...

Turystyka rośnie o 4 proc.
Takie dane znajdują się w najnowszym Światowym Barometrze Turystyki UNWTO opublikowanym przed 23. zgromadzeniem organizacji. Dane obejmują okres od stycznia do...

Gdzie mieliśmy kłopoty - Europ Assistance Polska podsumowuje
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance...

Bałtyk, na tydzień z rodziną - wakacje według Travelist
Jak wynika z danych Travelist, na urlop decydujemy się przede wszystkim w Polsce, na kilka dni i wykupiony z pewnym wyprzedzeniem. Najchętniej odwiedzane w tym...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności