Rok 2015 w turystyce

Nie był to rok spokojny, co niewątpliwie miało wpływ na branżę turystyczną. Firmy (zwłaszcza te zajmujące się turystyką wyjazdową) musiały mierzyć się z wyjątkowo poważnymi problemami.

pws-2015-12x-01

Dla turystyki wyjazdowej po raz kolejny największym zagrożeniem stały się wydarzenia polityczne. To niestety jest już pewną tradycją i można do takich sytuacji przywyknąć. „Przyjazdówka” miała lepszy klimat, co nie znaczy, że np. wahania kursów walut nie podnosiły ciśnienia właścicielom biur. Ostatecznie zmiany cen walut nie zmieniły istotnie konkurencyjności naszej oferty. Nie było też dodatkowych zysków z tytułu wyjątkowego osłabienia złotówki. Mimo poważnych wydarzeń wyjazdówka zakończyła rok z wyjątkowo dobrymi wynikami, co może świadczyć o jej dobrej kondycji i profesjonalizmie zarządzających. Dzięki niemu zdołano w porę dokonać zmian w strukturze rezerwacji i pomimo niespodziewanego wypadnięcia Tunezji i innych wydarzeń odstraszających turystów, uratować sezon. Jakie wydarzenia były kluczowe dla branży turystycznej w kończącym się roku? Niestety dominowały akty przemocy, które wpływały na decyzje turystów i powodowały załamanie wyjazdów do niektórych destynacji lub przynajmniej znaczny spadek ruchu turystycznego. Poniżej kilka wydarzeń z kończącego się roku, naszym zdaniem najważniejszych, przedstawiliśmy poniżej w postaci krótkich haseł.

Alfa Star

To duże biuro w tym roku ogłosiło upadłość. Choć doszło do tego pod koniec sezonu letniego, to była to pierwsza od dawna upadłość, w przypadku której bez problemu wystarczyło pieniędzy nie tylko na sprowadzenie klientów, którzy w momencie bankructwa touroperatora przebywali za granicą, ale powinno również (procedury wciąż trwają) wystarczyć na zwrot wpłaconych pieniędzy na poczet imprez, które się nie odbyły. Sama informacja została ogłoszona 29 sierpnia i duża część branży turystycznej została zaskoczona informacją o zgłoszeniu niewypłacalności biura podróży Alfa Star. Co prawda zła kondycja finansowa biura nie była tajemnicą, zwłaszcza po nieudanych planach wejścia na giełdę i uruchomienia własnych linii lotniczych, jednak spore nadzieje na kontynuację działalności organizatora wiązano z nowym...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail