Prowadzenie szkoleń na czarterowanych jachtach

Organizowanie rejsu, który zawiera kilka usług turystycznych (m.in. wyżywienie, opieka kapitana, szkolenie żeglarskie, transport autokarowy i ubezpieczenie na żaglowcu, nocleg), tworzących jednolity program i obejmujących wspólną cenę, stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych.

pws-2015-12x-09

Tak więc prowadzenie szkoleń na czarterowanych jachtach stanowić będzie w świetle tej ustawy działalność gospodarczą w zakresie organizowania imprez turystycznych. Usługami turystycznymi są więc nie tylko usługi turystyczne w tradycyjnym znaczeniu, ale także usługi o charakterze np. sportowym, rekreacyjnym, kulturalnym, handlowym czy edukacyjnym, które świadczone są turystom lub odwiedzającym. Ponadto ani w definicji usługi turystycznej, ani w definicji turysty nie mówi się o usługach hotelarskich, a o noclegu. Usługi hotelarskie to krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie w obrębie obiektu usług z tym związanych. Wobec tego nie można stawiać znaku równości między noclegiem a usługami hotelarskimi.

Odpłatne udostępnianie jachtu a organizacja imprezy turystycznej

Istnieje różnica między odpłatnym udostępnieniem jachtu (nawet z załogą) wyłącznie dla celów szkoleniowych, sportowych czy rekreacyjnych, a organizacją imprezy turystycznej ze wszystkimi jej elementami zawartymi w definicji ustawowej, tj. w ustawie o usługach turystycznych. Zgodnie z przepisami tej ustawy przyjmuje się, że usługami turystycznymi są usługi przewodnickie, usługi hotelarskie oraz wszystkie inne usługi...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail