Narodowy na plusie

1,5 mln zł – to prognozowany zysk PL.2012+, operatora PGE Narodowego, na koniec 2015 roku. To oznacza, że arena wybudowana na Euro 2012 po raz pierwszy w historii na poziomie operacyjnym osiągnie dodatni wyniki finansowy.

pws-2016-01a-14

Cel ten zrealizowano już w czwartym roku działalności stadionu. Podkreślmy, że PL.2012+ nie pobiera żadnych dotacji z budżetu państwa. Już w 2014 roku spółka PL.2012+ była samofinansującym się przedsięwzięciem. Działalność stadionu opiera się na trzech głównych liniach biznesowych: wydarzeniach całostadionowych, działalności biznesowej (eventy biznesowe, partnerstwa korporacyjne, loże VIP) oraz wynajmie powierzchni. Każda z tych linii jest równie ważna w kontekście wyniku finansowego. Dzięki zdywersyfikowanym źródłom przychodu, do kasy operatora w 2015 roku wpłynęło 46 mln zł. W porównaniu do 2013 roku, w którym to PL.2012+ przejęło zarządzanie obiektem, to wzrost o blisko 200 proc. Jednocześnie koszty utrzymania stadionu oraz koszty spółki w tym samym czasie spadły o 2,7 mln zł. Właśnie taki model zarządzania doprowadził do 1,5 mln operacyjnego zysku na koniec 2015 roku. 2015 rok był na PGE Narodowym wyjątkowy także pod względem liczby wydarzeń. Łącznie na stadionie odbyło się ich ponad 500. 27 to imprezy obejmujące cały stadion. Wśród nich trzeba wyróżnić mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, która w imponującym stylu wywalczyła awans do Euro 2016. PGE Narodowy to również miejsce biznesu. Łącznie w 2015 roku na stadionie odbyło się blisko 300 konferencji, targów, kongresów, bankietów oraz innych wydarzeń biznesowych. Całości dopełnia ponad 200 eventów społecznych. PGE Narodowy to również jeden z największych biurowców w Warszawie. Operator obiektu wynajął niemal całą przestrzeń z dostępnych 16 tys. mkw. Swoje biura na stadionie ma w sumie 27 firm i organizacji. Wynajęte są także wszystkie loże VIP. Stałych najemców mają 32 loże. Pozostałe są wynajmo- wane na wielkie wydarzenia. W 2015 roku miały 100-proc. obłożenie. PGE Narodowy to dziś obiekt, który żyje każdego dnia. Tylko w tym roku frekwencja przekroczyła już 1,7 mln gości, dzięki czemu jest to jedno z najpopularniejszych miejsc w Polsce.


W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail