Biuro podróży odpowie za opóźnienia

Choć organizator imprezy ma ograniczony wpływ na działania przewoźnika, to jednak to on będzie musiał za nie odpowiadać przed swoimi klientami. Poważne opóźnienie w podróży może być kosztowne dla touroperatora.

pws-2016-01b-21

Biuro podróży odpowie za niewłaściwe wykonanie umowy, które polega na niewywiązaniu się z ustalenia, że podróż będzie trwać kilka godzin, podczas gdy czas jej trwania będzie np. o 15 godzin dłuższy. Na niewłaściwe wykonanie warunków tej umowy będą miały również wpływ warunki tej przedłużonej podróży, jeśli znacznie będą odbiegały od umówionego standardu, np. będą wiązały się z dodatkowymi przesiadkami, bez zapewnienia oczekiwanej temperatury wewnątrz środka transportu, a także właściwej opieki w czasie podróży, co może powodować po stronie klientów biura konieczność znalezienia właściwego autokaru na własną rękę, a także dokonania samodzielnego zakwaterowania.

Szkoda dwojakiego rodzaju

W omawianym przypadku na skutek nienależytego wykonania umowy przez biuro podróży klient będzie miał prawo do uzyskania odszkodowania za szkodę majątkową, jak i szkodę niemajątkową w postaci zmarnowanego urlopu. Szkoda dwojakiego rodzaju wynika z niewykonania umowy w zakresie podróży na miejsce wypoczynku i z powrotem – jej długości i warunków, w tym właściwej opieki ze strony przedstawiciela biura podróży. W...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail