Czy samoobsługa zmieni turystykę?

Co jakiś czas pojawiają się na rynku rozwiązania, które zdaniem wielu mają bezpowrotnie zmienić obraz turystyki. Jednym ze zjawisk, którym przypisuje się taką rolę, jest peer-to-peer lub shareconomy.

Patrząc na sukcesy firm działających na tej zasadzie wydaje się, że jesteśmy skazani na zajmowanie przez nie coraz większej części rynku. Na pewno sprzyja temu rozwój technologii, która umożliwia włączenie się i zaoferowanie jakichś usług niemal każdemu w każdym miejscu. Do tego usługi oferowane przez Airbnb czy Ubera są, pomimo pewnych ograniczeń, niewątpliwie atrakcyjne cenowo. Tego typu oferty okazały się atrakcyjne dla coraz liczniejszej grupy „turystów niskokosztowych”, dla których kryterium ceny jest jednym z kluczowych przy planowaniu podróży. Do tego nie mają oni wygórowanych oczekiwań i są gotowi włożyć dużo pracy w zorganizowanie swojej podróży.

pws-2016-03zz-17

Nowa gospodarka?

Niewątpliwie firmy działające w tym modelu biznesowym są coraz poważniejszymi graczami. Trudno nie zauważyć dynamicznego wzrostu Airbnb, które wyrosło na największą grupę noclegową na świecie (nie licząc połączonych niedawno grup Marriotta i Starwood). Podobnie jest w przypadku Ubera, którego wartość jest wyceniana na 50 mld dolarów. Z kolei w ubiegłym roku Expedia zapłaciła 3,9 mld dolarów za HomeAway, amerykańską firmę oferującą wakacyjny wynajem nieruchomości. Trzeba przyznać, że dynamika wzrostu jest tu imponująca. Do tego często firmy te są przedstawiane jako forpoczty nowej gospodarki. Wiele osób wieszczy zmianę modelu gospodarczego. Czy słusznie? Zdaniem niektórych specjalistów takie opinie są zupełnie nieuzasadnione. Trzeba też pamiętać, że analizowane rozwiązania są zagrożeniem jedynie dla niektórych...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail