Czy to dobry rok?

Jakie są perspektywy koniunktury w polskiej turystyce wyjazdowej 2016-17? Wbrew pozorom niezłe. Bieżąca sprzedaż nie jest tak zła jak się wydaje – twierdzi Andrzej Betlej, specjalista firmy TravelData.

Do wakacji pozostało jeszcze wprawdzie prawie dwa miesiące, ale duża część środowiska branży turystycznej, w tym zwłaszcza biura agencyjne, jest nadal mocno zaniepokojona wciąż bardzo niskim poziomem sprzedaży (wg stanu na 12 kwietnia). Taki stan rzeczy wydają się potwierdzać raporty Polskiego Związku Organizatorów Turystyki (PZOT), które pokazują skumulowane spadki sprzedaży o ponad 8 procent, a w pierwszym kwartale tego roku nawet o 15 procent (czartery i autokary razem). Generalnie rzecz biorąc sytuacja nie jest jednak aż tak zła, jak wynika to z rzeczonych raportów. Sprzedaż u touroperatorów sprzedających poprzez system MerlinX rzeczywiście silnie spadała w okresie kilku ostatnich miesięcy, ale u wielu sprzedających przez inne systemy rezerwacyjne w niemal podobnym stopniu wzrastała. Sytuacja w zakresie wielkości rozbieżności w dynamikach wzrostu jest zatem nieco podobna do obserwowanej w roku turystycznym 2014/15. Raporty pokazywały wtedy jedynie niedużą skumulowaną dynamikę wzrostu sprzedaży wycieczek na poziomie około 3,8 procenta, podczas gdy sprzedaż tylko Rainbowa i TUI Poland, w których rezerwacje odbywają się poza systemem MerlinX, wzrastały średnio o blisko 23 procent. Należy przy tym zaznaczyć, że sprzedaż tych dwóch organizatorów stanowi około 30 procent rynku (system...

Wydanie: 12/2015, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail