Koniunktura w turystyce: skórę podzielono na niedźwiedziu

To nie będzie tak zły sezon jak sądzono. Polacy chcą podróżować, tyle że nie zawsze z biurami podróży.

pws-2016-08fr-34

Duża część tegorocznych publikacji i materiałów o sytuacji w turystyce wyjazdowej Polaków, które pojawiają się w mediach, w tym również branżowych, utrzymana jest w tonie pesymizmu. Przeważają opinie, że w tym segmencie turystyki zaliczymy w tym roku spore spadki, a z badań ankietowych wynika teza o mniejszej o 367 tysięcy liczbie osób wybierających się na zagraniczny wypoczynek, co oznacza zmniejszenie się ich liczby o prawie 8 procent. Na szczęście, podobnie jak to było w kilku poprzednich badaniach, niebawem może się okazać, że dość słabo przystają one do rzeczywistości. Słabym punktem takich badań jest bowiem to, że przeprowadzane są one przed sezonem, a decyzje turystów o wyjeździe, jego terminie i kierunkach są podejmowane coraz później, czyli niejako w trybie last minute. Innym ważnym elementem w tej kwestii jest to, że wypoczynek zagraniczny nadal należy do usług z wyższej półki (w warunkach polskich). Generalnie rzecz biorąc popyt w tym obszarze jest szczególnie wrażliwy na aktualny stan nastrojów konsumenckich. Ponieważ okres badań ankietowych i moment wyjazdów dzieli dość długi czas, to mogą się one w międzyczasie znacznie zmienić. Tak też dzieje się w tym roku, kiedy przeważa trend poprawy nastrojów, co już sugeruje sytuację, że realizacja wyjazdów może okazać się lepsza niż wyprzedzające badania ankietowe. Innymi kwestiami są wiarygodność odpowiedzi ankietowanych osób i ich korekcyjna interpretacja (w turystyce), ale są to bardziej złożone kwestie, znacznie wykraczające poza ramy tego materiału.

Ankietowa teza o regresie turystyki wyjazdowej prawdopodobnie się nie obroni


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail