Nowe obowiązki biur podróży

Przedsiębiorcy prowadzący działalność organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego mają nowe obowiązki. Sprzedając imprezę turystyczną będą zobowiązani do odprowadzania składki do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, składania deklaracji, a także prowadzenia wykazu zawartych z klientami umów.

pws-2017-01-09

Pierwszym okresem, za który należy złożyć deklarację i odprowadzić składkę na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), jest okres od 26 do 30 listopada 2016 roku. Deklarację z tytułu umów zawartych z klientami w tym okresie należy złożyć do 21 grudnia 2016 roku. Obowiązek informacyjny wobec TFG i składania deklaracji istnieje, nawet jeśli w czasie tych czterech dni listopadowych nie zostanie zawarta żadna umowa. Za niestosowanie się do nowych przepisów, np. niezłożenie deklaracji, nieopłacenie składek lub zaniżanie ich wysokości, grożą sankcje administracyjne oraz karne. Do nowych obowiązków biura podróży będzie należeć: •składanie deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) do 21 dnia każdego miesiąca za okres poprzedniego miesiąca. W deklaracji należy wskazać liczbę i rodzaj zwartych umów oraz liczbę objętych nimi klientów oraz informację o zabezpieczeniach finansowych i podmiotach ich udzielających; •odprowadzanie składki do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG) do 21 dnia każdego miesiąca za okres poprzedniego miesiąca, •prowadzenie wykazu zawartych z klientami umów.

Wysokość składki

Składka na Fundusz jest naliczana w wysokości nie wyższej niż 30 zł od każdego klienta z tytułu zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych lub umowy w zakresie pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych. Składka jest należna z dniem zawarcia umowy.

Wysokość składek za imprezy turystyczne na terytorium:
•państw europejskich i pozaeuropejskich z...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail